طلا و دلار فقط در ایران دوقلو می باشند

۲۵ام بهمن ،

بینا- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه طرح پیش فروش سکه بهار آزادی از سوی بانک مرکزی می تواند به کاهش و ساماندهی قیمت ها در بازار طلا کمک کند ، تصریح کرد: تثبیت نرخ دلار مؤثر تر از مدیریت قیمت طلا و سکه است و سبب ساماندهی پایدار قیمت بازار ارز و سکه می گردد.
به گزارش بینا، احمد وفادار در رادیو اقتصاد با بیان اینکه فروشندگان از کاهش قیمت در بازار طلا و سکه استقبال می کنند گفت: در کشورهای خارجی قیمت طلا ربطی به نرخ ارز ندارد اما در ایران قیمت ارز و سکه و طلا پدیده ای دوقلو محسوب می گردد.
وی تأکید کرد: اگر عرضه سکه بهار آزادی بیشتر شود می تواند در کوتاه مدت قیمت ها را با افت مواجه کند اما اگر نرخ ارز ساماندهی و تثبیت نشود همچنان فضا برای افزایش قیمت طلا و سکه باز خواهد بود.
وفادار گفت: اگر قیمت سکه و طلا بدون تناسب با نرخ ارز کاهش یابد انگیزه خروج طلا از کشور را بیشتر خواهد کرد که به نفع اقتصاد کشور نیست.
وی ابراز امیدواری کرد بانک مرکزی همزمان با طرح پیش فروش سکه برای تثبیت نرخ دلار و تقویت طرف ارزی متناسب با نیاز واقعی کشور برنامه ریزی کند تا بازار طلا و جواهر هم رونق بگیرد و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.