طلب ۱۶۰۰ میلیارد تومانی دولت بابت سهام عدالت/ ۳۴۰۰ میلیارد تومان وارد خزانه شد

۲۱م دیماه ،

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سود سهام عدالت تا پایان سال ۸۹ بیش از ۷۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۳۴۰۰ میلیارد به خزانه رفت، ۱۳۰۰ میلیارد به مردم پرداخت شد و ۱۶۰۰ میلیارد تومان دولت هنوز طلب دارد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، محمد رحیم احمدوند در خصوص آخرین آمار سود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بابت سهام عدالت گفت: بر اساس آخرین آمار موجود که مربوط به سال ۸۵ تا آخر سال ۸۹ است نشان می‌دهد سود مصوب مجامع شرکت‌های سبد سهام عدالت ۷۴ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال بوده که باید این شرکت‌ها پرداخت می‌کردند ولی سود دریافتی از آنها ۴۷ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال بوده است

وی افزود: بخشی از سود مصوب مجامع شرکت‌ها (۷۴ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال) بابت افزایش سرمایه هزینه شده که این رقم ۱۰ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال بوده است، بنابراین طبق آمار موجود حدود ۱۶ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال شرکت‌ها بابت پرداخت سود بدهکار می باشند که اقدامات لازم برای دریافت و واریز این مبلغ به خزانه انجام شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به خزانه واریز شده، بیان کرد: از ۴۷ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریالی که از شرکت‌ها دریافت شده، ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تعاونی‌های استانی بابت هزینه تشکیل این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده‌اند، پرداخت شده است. همچنین، ۱۳ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال نیز طی سالهای ۸۵ و ۸۶ به ۲۰ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۹۰ نفر مشمول سهام عدالت در آن زمان، سود پرداخت شده است.

وی در خصوص صورت‌های مالی سالهای ۹۰ و ۹۱ بیان کرد: مجامع شرکت‌ها معمولاً در اواخر شهریور برگزار می گردد که پس از مصوب شدن سود در مجامع تا ۸ ماه مهلت دارند آن را پرداخت کنند که بخشی از این سود‌ها در حال پرداخت است ولی هنوز جمع بندی نشده است.

 پیش از این خبرهایی مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت به مردم اواخر امسال یا اوایل سال آینده مطرح شده بود که واکنشهایی را برانگیخت و مسئولان سازمان خصوصی سازی نیز اعلام کردند، تا زمانی که سهم دولت بابت پول سهام عدالت به طور کامل پرداخت نشود، امکان واریز سود به حساب مردم وجود ندارد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.