طلوع خورشید در ایستگاه فضایی + عکس

۲۱اردیبهشت،

 فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در تصویر تازه خود منظره تحسین‌برانگیزی از طلوع خورشید بر فراز اقیانوس آرام جنوبی به ثبت رسانده‌اند.        

به گزارش راسخون به نقل از فرهنگ نیوز ، این تصویر جالب توسط یکی از اعضای ایستگاه فضایی در زمان عبور از ارتفاع چند صد کیلومتری شرق جزیره ایستر ثبت شده است.

در این تصویر که تازهترین مورد مجموعه تصاویر خیره کننده از زمین توسط حاضران در ایستگاه فضایی بوده، می‌توان درخشش خورشید و رنگ آبی زیبای جو را ملاحظه کرد.

ناسا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصویر در روز پنج مه (۱۵ اردیبهشت) بین ساعت چهار تا پنج صبح به وقت محلی ثبت شده که در آن زمان ایستگاه فضایی در ۲۷.۴ درجه عرض جنوبی و ۱۱۰.۱ درجه طول غربی قرار داشت.

اگرچه این سازمان هنوز نام عکاس این تصویر را اعلام نکرده اما کریس هادفیلد به سبب شهرتی که برای ثبت فیلمها و تصاویر از زمین در طول ماموریت خود در ایستگاه فضایی به دست آورده، یکی از انتخابهای پیشتاز برای گمانه‌زنی‌ها است.

هادفیلد مه قرار است اواخر ماه مه به زمین باز گردد تاکنون مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم ها از چگونگی گریه کردن در فضا تا آشپزی را برای علاقمندان ضبط کرده است.


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.