طنز/ افشاگری علیه حاتمی‌کیا از بی‌بی‌سی تا بیست‌وسی

۲۰فروردین۱۳،

 در مراسم تجدید میثاق هنرمندان با شهید آوینی در بهشت زهرا(س)، پس از اعلام نام حاتمی‌کیا از سوی مجری مراسم برای سخنرانی، او در جای خود ماند و با اشاره دست از از سخنرانی امتناع کرد. داستان همین بوده اما امان از بی خبری. تیتر و تحلیل برخی رسانه‌ها از رفتار احتمالی با این اتفاق معمولی را در ادامه می‌خوانید:

روزنامه راست افراطی:
دهن کجی کارگردان فتنه‌گر به شهید آوینی
الف. حاتمی‌کیا، کارگردان متوسطی که با فیلم‌های احساسی در دهه ۷۰ و به مدد پول نظام، برای خود وجهه‌ای دست و پا کرد، صبح دیروز در یک حرکت برنامه‌ریزی شده، به انقلاب، نظام، شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس دهن کجی کرد. او که در سالهای اخیر فیلم‌های سطحی زیر تخم‌مرغی با افه‌های حال به هم زن سیاسی می‌سازد و دائم توقیف می‌شود، این روزهای حال و روز خوشی ندارد و برای کمرنگ‌کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات، همراهی خود با جریان فتنه، و حلقه انحرافی را اینگونه نشان دادو شنیده‌های غیر قابل انکار خبرنگار ما حاکی است، او اخیرا دیدارهایی انتخاباتی با حلقه انحرافی داشته است.
 

روزنامه چپ افراطی:
«نه» جنجالی آقای کارگردان
ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان برجسته و اصولگرای سینما، در اقدامی تامل برانگیز، یک برنامه دولتی را تحریم کرد. وی در این مراسم با وجود حضور و عدم سخنرانی نارضایتی خود از وضع موجود را اعلام کرد تا شمار منتقدان خودی دولت و برنامه‌های فرهنگی‌اش بازهم بیشتر از قبل شود. حاتمی‌کیا در حالی از وضعیت سیاسی – فرهنگی کشور با «سکوت» انتقاد می‌کند که همواره منتقد دولتی شدن فرهنگ و چهره‌های فرهنگی همچون شهید آوینی بوده است. بسیاری این حرکت زیرکانه حاتمی‌کیا را، نوعی اخطار به جریان انحرافی برای کناره گیری از انتخابات دانسته‌اند.

روزنامه شنگول صبح:
جنجال بر سر یک سخنرانی انجام نشده
ابراهیم حاتمی‌کیا که این روزها سرگرم تدارک اکران فیلم جدید خود است، دیروز در یک برنامه به خاطر خواب رفتن پاهایش نتوانست برای سخنرانی پشت تریبون برود و نشسته به ایراد سخن پرداخت. او با دست اشاراتی داشت و از حضار خواست راه شهید آوینی را ادامه دهند. خبرنگار ما در تماس با پزشک حاتمی‌کیا، از سلامتی وی اطمینان حاصل کرد و موفق شد سبب خواب رفتگی پاهای این کارگردان محبوب را کشف کند.

روزنامه منگول عصر:
باز هم سکوت
ابراهیم حاتمی‌کیا که بعد از قضایای پیش آمده بر سر پایان‌بندی فیلم جدیدش، وارد فاز تازه‌ای از حاشیه‌ها شده بود و تصمیم بر سکوت گرفته بود، دیروز در یک مراسم فرهنگی – هنری باز هم به سکوت خود ادامه داد. اطلاعات خبرنگار ما حاکی است او چهار صفحه آچهار متن سخنرانی آماده کرده بود که دقایقی قبل از مراسم با تلفن به او اطلاع داده می‌شود که ممنوع الحرف است و تا اطلاع ثانوی حق هیچگونه اظهار نظری در مورد هرچیزی را ندارد. او هم با وجود آمادگی قبلی، تنها به لبخندی اکتفا کرد و سخنرانی نکرد. دکتر صمد سبحانیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: لبخند در زبان سانسکریت معانی جالی دارد از جمله: «تو خوبی!»، «به هم می‌رسیم»، «این نیز بگذرد» و… در واقع نمادسازی حاتمی‌کیا در این مراسم نیازمند یک تحلیل دقیق است چرا که لبخند در نظام‌های لیبرال سرمایه‌دار، معنای انتقام نیز دارد و استیون اسپیلبرگ در فیلم اخیرش، شخصیت اصلی داستان را در همه جا با یک لبخند نشان می‌دهد. بن افلک نیز پوستر فیلم «آرگو» را با یک لبخند خفیف طراحی کرده که معنایش زخم‌خوردگی امریکایی‌ها از ایرانی‌هاست که در این فیلم قرار است به نوعی جبران شود و از همین پوستر، کارگردان اهداف صهیونیستی خود را لو می‌دهد.

سایت بکوب نیوز:
ابراهیم در دامن بی‌بی‌سی
در روزهایی که کشور به آرامش و همدلی نیاز دارد، کارگردان شکست خورده، بار دیگر در زمین دشمن بازی کرد و سببات فرح سایت‌های ضد انقلاب را پدید آورد. او که این روزها بیشتر بی‌بی‌سی تماشا می‌کند تا بیست و سی، قبل تر نیز نشان داده که استعداد پناهندگی را دارد. حاتمی‌کیا از جمله فتنه‌گران خاموش ۸۸ است که هنوز توبه نکرده و حالا گستاخانه در یک مراسم معنوی، به ریش همه می‌خندد و به فکر خودش، همه را مسخره می‌کند حال آنکه خود او مورد استهزا قرار گرفته و …

سایت پاره نیوز:
افشاگری این بار تا حد تهدید
ابراهیم حاتمی کیا بداند ما با او اصلا عقد اخوت نبسته ایم و اگر از توهین به شهید آوینی آن هم در مزار شهدا، عذرخواهی نکند و از همه رفتارهای چند سال اخیرش که خون به دل همه ما کرد، توبه نکند، اسنادی از او منتشر می کنیم که فرصت نفس کشیدن نیز پیدا نکند، او باید بداند که توهین امروز او، امروز مساله امنیت ملی ماست چرا که آوینی، انرژی هسته ای اصلی ماست…

مجله بیا تو حال کن
اینفوگرافیک کامل حرکت جدید ابراهیم
ابراهیم حاتمی کیا، هفته قبل در یک حرکت نمادین و حساب شده، فصل تازه ای را در سینمای راکد کشور پایه گذاری کرد که در ادامه اینفوگرافیک آن را ملاحظه می کنید؛ از شب قبل از اتفاق تا عصر روز اتفاق و بازگشت به خانه. لطفا به توضیحات کنار اینفو خیلی دقت کنید…

یک هفته بعد رسانه بووووق
حاتمی کیا در جلسه ای خصوصی با ابراز ندامت از رفتار خود در مراسم بزرگداشت شهید آوینی، از تدارک ساخت فیلم «آ» بر اساس ارادت به شهید آوینی خبر داده و گفته: رویم نمی شود در چشم مردم نگاه کنم ولی خیلی شرمنده ام، دست خودم نبود، جریان انحرافی مرا آزار می داد.
 

محسن حدادی

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.