طنز/ بی تو مهتاب شبی باز ز فیلتر بگذشتم!

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – مسعود مرعشی در بهار نوشت:

دیشب فیس‌بوک بعد از تحمل سال‌ها حبس بدون ملاقاتی، برای ساعاتی به مرخصی آمد و آزادی موقت را تجربه کرد. شایعه شده بخش فارسی مغز مارک زاکربرگ دیشب بلافاصله بعد از حکم موقت آزادی‌اش اظهار کرد: «آه اگر آزادی سرودی خواند کوچک، چون گلوگاه یکی پرنده…» و در افق محو شد.

اما این حکم دیری نپایید و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد: «عدم فیلتر فیس‌بوک در شب قبل ظاهرا به سبب اشکالات فنی در بعضی از ISP بوده و کمیته فنی در حال بررسی این موضوع است.»
به‌هرحال دیشب روح ملت شریف ایران جریحه‌دار شد. این طرح شوم مارک زاکربرگ فراماسونر فاسد، برای دقایقی به شکلی افسارگسیخته در میان بخشی از ایرانیان جولان می‌داد.
یکی از شهروندان کشورمان که متاسفانه اعتیاد خاصی به فیس‌بوک پیدا کرده و کمپ ویژه‌ای برای درمان اعتیادش پیدا نکرده، می‌گوید: «عادت کردم با فیلترشکن بیام فیس‌بوک. الان که رفع فیلتر شده حس بدی دارم. انگار بدون شلوار اومدم توی خیابون.»

شعر مربوطه:
بی تو مهتاب شبی باز پای لپ‌تاپ نشستم/بی پراکسی دیدم در توی فیس‌بوک که هستم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم/ شدم آن کاربر راحت و آزاد که بودم/ و نهانخانه ذهنم از تعجب یهو گُرخید

بوی صد اتفاق پیچید/فکر صد فاجعه خندید/یادم آمد که شبی در توی فیس‌بوک بگشتم

آسمان صاف و شب آرام/ رفع فیلتر شده «دات کام»/ سرعت نت شده در حد فراری/من میانش به سواری!

استاتوس تو چو دیدم/ و کامنتی بنوشتم/تو پراز لایک و کامنت در توی والت به تماشا/من تقاضای پیامی توی چت روم به تقلا/ به تو پی‌ام چو بدادم

تو به من گفتی که امشب شده‌ای مست؟/ تو که امروز نگاهت به پراکسی نگرانست/ باز فردا وضع فیلتر مثل قبل در جریانست/ فقط امشب بی‌پراکسی توی فیس‌بوک سفر کن

با تو گفتم: رفع فیلتر دائمی شد به گمانم/ بیش از این پول به پراکسی نتوانم/ نتوانم/ اشکی از شاخه فرو ریخت/ توییتر ناله تلخی زد و بگریخت/ اشک در چشم تو لغزید/ خنده زد دولت امید!/ یادم آمد که دوباره یک پراکسی بخریدم/ پای در دامن اندوه کشیدم/ نگسستم/ نرمیدم

رفت در ظلمت غم آن شب و شب‌های دگر هم/ از رها‌سازی فیس‌بوک نگردید خبر هم/ و شده سرعت نت بی‌خودی از قبل بَتَر هم! /با پراکسی به چه حالی من ز فیلتر بگذشتم.

ضرب‌المثل‌های فیس‌بوک بی‌فیلتر:
– عاشقی شیوه رندان بلاکش (blockesh) باشد؛ عاشقی کار رندانی است که یک عمر از صفحات بلاک‌شده بازدید کردند.
– گربه آمد و آن دنبه را برد؛ فیس‌بوک دوباره فیلتر شد.
– چشم‌ها چهار تا شدن؛ تعجب بی‌حد از رفع فیلتر فیس‌بوک
– رو که بدهی آستر هم می‌خواهد؛ فیلتر فیس‌بوک که برداشته می‌شود، می‌گویند گشت ارشاد را هم بردار

۶۰۶۰


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.