طنز/ دستورالعمل مبارزه با گرانی کلنگ در ایران+واکنش تلویزیون

۲۳اردیبهشت،

هنوز کارشناسان به طور دقیق اعلام نکردند که کشور ما تنها کشوری است که مسئولان به خاطر بی‌مسئولیتی و پاسخگو نبودن، ماننده انرژی، هرگز از بین نرفته‌اند و تنها از حالتی به حالت دیگر تبدیل شده‌اند (از پستی به پست دیگر) یا خیر، به هر حال زیاد بوده‌اند مدیرانی که با برکناری صوری از یک پست به سرعت در پست دیگر به «خدمتگزاری» مشغول شده‌اند شاید هم «خدمتگذاری»! مهم اصل خدمت است که از خدمات به معنای صافکاری و اینا می‌آید!
 

یک نمونه رسیدگی به مشکلات مردم. گرانی نان، روغن، خودرو و…مهم کالا نیست؛ مهم مدل برخورد است در اینجا فرض بر گرانی کلنگ است.

بعد از انتشار یافتن خبر گرانی و نارضایتی مردم:
اول
یک هفته بعد از گرانی: تکذیب می‌شود
مدیر کل اونجای یک جایی، در واکنشی سریع در رسانه‌ای صادق که همواره در پوشش دفاع از خودی‌ها و کوبیدن مشت محکم به دهان سیاه‌نماها در صحنه است، اعلام می‌کند: هرگونه تغییر قیمتی غیرقانونی بوده و خبرهای انتشار یافته تکذیب می‌شود.
دوم
دو هفته بعد از گرانی: تصحیح می‌شود
رییس اداره نظارت اونجای یک وزارتخانه در گفتگو با همان رسانه متعهد با انتقاد از برخی رسانه‌های بی‌تربیت و غالی(!)، تصریح می‌کند: در یکی دو روز قبل برخی واحدها تغییرات اندکی در قیمت‌ها بوجود آورده‌اند که به سرعت رسیدگی و با آنها برخورد می‌شود، البته مشکل آنقدرها هم نیست که برخی بزرگش می کنند.
سوم
یک ماه بعد از گرانی: تشکیل اتاق
مدیر کل یک جای دیگر همان وزارتخانه: با توجه به وجود برخی نابسامانی‌های بدون هماهنگی و البته نوسانات بازار ارز و نظر به تعهد ما در خدمت به مردم، اتاق تنظیم بازار تشکیل شد که در هفته‌ آتی با تشکیل جلسه‌ای، با تولید کنندگان و توزیع کنندگان، مساله مورد نظر را حل می‌کنیم. مردم مطمئن باشند که ما پیگیر موضوع هستیم.
چهارم
دو ماه بعد از گرانی: اعلام نارضایتی!
رییس اتاق تنظیم بازار با انتقاد از فضاسازی برخی رسانه‌ها در خصوص شکسته شدن کمر مردم زیر بار گرانی، تاکید کرد: ما هم از روند فعلی رضایت نداریم و در اسرع وقت جلسه اضطراری تشکیل می‌دهیم!

پنجم
سه ماه بعد از گرانی: تشکیل جلسه با تاکید ویژه
مدیر کل رییس دفتر نظارت بر اتاق تنظیم بازار در خبر شبانگاهی از تشکیل جلسه ویژه با حضور وزیر خبر داد و گفت: برای رسیدگی فوری به مشکل به وجود آمده هفته آاینده جلسه‌ای را با حضور وزیر محترم برگزار می‌کنیم. مردم هم نگران نباشند به زودی مساله حل خواهد شد.

ششم

چهار ماه بعد از گرانی: روحیه مضاعف

رییس اتاق نظارت بر ارز و کالا با اشاره به گرانی های اخیر گفت: مردم ما نشان داده اند که بیدی نیستند که با این بادها بلرزند، مطمئنا ما مشکل را حل می کنیم، آنوقت این رسانه های غیر مسئول می باشند که باید محاکمه شوند به خاطر تشویش اذهان عمومی. من قول می دهم به زودی مشکل گرانی کلنگ حل می شود.
هفتم

شش ماه بعد از گرانی و گرانی مضاعف به خاطر روحیه دادن رییس اتاق: پیشنهاد جایگزینی
معاون امور حمل و نقل ستاد بررسی قیمت ها با اذعان به برخی گران فروشی ها گفت: به نظرم برای کوبیدن مشت محکم به دهان و سایر جاهای سودجویان، مردم به جای کلنگ از آچار کلاغی استفاده کنند تا قیمت ها شکسته شود.
هشتم

هشت ماه ماه بعد از گرانی و گرانی مضاعف و نایاب شدن کلنگ و آچار کلاغی: رییس جمهور وارد می‌شود
معاون اول رییس جمهور در گفتگو با تلویزیون از دستور اکید رییس جمهور مبنی بر حل مشکل گرانی کلنگ و واردات بدون تعرفه خبر داد و گفت: تا هفته بعد قیمت‌ها را پایین می‌آوریم.

نهم
۱۰ ماه بعد از گرانی: توپ در میدان مقابل
مدیر کل تنظیم ساعات حضور در جلسات وزیر به خبرگزاری مطمئن و خودی گفت: در موضوع گرانی کلنگ مشکل ما مصوبات دست و پاگیر مجلس است و نمایندگان مجلس در این زمینه باید پاسخگوی مردم باشند، به هر حال مردم به خاطر غفلت آنها دارند فشار زیادی را متحمل می شوند.

دهم
۱۱ ماه بعد از گرانی: بی‌خیالی محض
رییس اتاق نظارت بر قیمت و هماهنگی بازار و مردم، در گفتگو با خبرنگار همیشه در صحنه گفت: ما فقط در حوزه کلنگ می توانیم جلسه برگزار کنیم و در مورد گرانی دسته کلنگ، هنوز دستورالعملی نداشتیم. وی افزود: ما به این مورد ورود پیدا نمی‌کنیم مگر اینکه شکایاتی به دست ما برسد که آنهم با سند و مدرک باشد؛ در غیر اینصورت مسئولیتی متوجه ما نیست.

***
یکسال بعد از گرانی کلنگ، دسته کلنگ هم گران می‌شود. حالا از اول مراحل ده گانه قبلی را تکرار کنید…

***
واکنش تلویزیون به گرانی کلنگ و مشکلات مردم
بیست و سی
– نا آرامی‌ها قلب اروپا را از کار انداخت. دیروز و در ادامه بحران مالی در یونان، مردم در این کشور ضمن شعار دادن علیه مسئولان کشورشان، به اموال عمومی آسیب رساندند. گزارش‌ها حاکی است، ضعف مدیریت در اروپا و آمریکا، کمر مردم را شکسته است و مردم خواستار استعفای دسته جمعی مسئولان کشورهایشان می باشند…
دینگ
دینگ
فقر مردم را به شورش وا می‌دارد؟ آمار خودکشی ناشی از ناتوانی مالی چرا بالا رفته است؟ مشکل طلاق در خانواده‌ها چه رابطه‌ای با بحران مالی دارد؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ مردم چه گناهی دارند؟ آیا آنها از کار برکنار می‌شوند؟ چرا دلار بی‌ آبرو شده و یورو به کما رفته است؟ چه کسانی اروپای امروز را به خاک سیاه نشاندند؟ آیا امریکا بالاخره خجالت می‌کشد؟ …کارشناسان غربی و شرقی، پاسخ می‌دهند. امشب گفتگوی ویژه خبری…
 

محسن حدادی

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.