طنز/ دستور فیلترینگ گوگل، فیسبوک ظریف و جشنواره کن ابلاغ شد!

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – مهر گزارش داد یک منبع آگاه از فیلترینگ اینستاگرام خبر داده که دستور آن به وزارت ارتباطات ابلاغ شده و سببش هم دارا بودن شاکی خصوصی بوده است!

بر این اساس و با تلاش شبانه روزی بچه های ما(!)، منبع آگاه مورد نظر در گفتگویی تلفنی از تازهترین احکام صادره برای فیلترینگ خبر داد.

این منبع آگاه با اشاره به رفتار غیر منطقی لیلا حاتمی در کن، گفت: به سبب شکایت جمعی از مردم از لیلا حاتمی و جشنواره کن، دستور فیلترینگ خانم حاتمی صادر شده و منتظر اجرای آن از سوی صداوسیما هستیم. وی افزود: از آنجا که در این ماجرا خانم حاتمی مفعول بوده و شاکی خصوصی جشنواره کن هیلی بیشتر بوده، دستور فیلترینگ کامل جشنواره کن نیز صادر شده که با توجه به پیچیدگی موضوع در حال رایزنی برای چگونگی ابلاغ و عملیاتی کردن این دستور هستیم.

این منبع آگاه تاکید کرد: در هر صورت دستور فیلترینگ ابلاغ شده و عملیاتش دیگر به ما ربطی ندارد.

وی در خصوص لیست شکایت های خصوصی نیز گفت: پایگاه اینترنتی لیونل مسی هم مراحل آخر صدور دستور برای فیلترینگ را طی می کند چرا که چند شاکی خصوصی داشته از جمله یک آقایی که نسبت به محبوبیت بالای مسی اعتراض داشته و نسبت به خورده شدن حق خودش شکایت کرده است.

این منبع آگاه ادامه داد: صفحه شخصی محمد جواد ظریف نیز به زودی فیلتر می گردد. این صفحه نیز شاکیان خصوصی بسیاری داشته که همگی از بالا بودن لایک این صفحه شکایت داشتند. او همچنین به دستور فیلترینگ پایگاه اینترنتی کاترین اشتون نیز به سبب شکایت خصوصی اشاره کرد و توضیح بیشتری نداد.

وی در پاسخ به اینکه فیسبوک فیلتر هست و صفحه ظریف هم در همین شبکه قرار دارد گفت: این مسایل به ما ربطی ندارد. ما فقط دستور صادر می کنیم. اگر وزارت ارتباطات انجام نداد آنوقت یک فکری به حال پایگاه اینترنتی وزارت ارتباطات می کنیم و خودمان شاکی خصوصی می شویم و پایگاه اینترنتی این وزارتخانه را فیلتر می کنیم. البته ما دستورش را صادر می کنیم می گوییم خودشان، خودشان را فیلتر کنند.

این منبع آگاه همچنین از ابلاغ دستور فیلترینگ جیمیل و گوگل و یاهو نیز خبر داد و سبب همه را نیز شاکیان خصوصی عنوان کرد که متن شکایت و نام آنها تا اطلاع ثانوی محفوظ است. او توضیح داد: دیر لود شدن، عکس های بد نشان دادن و بالا نیامدن از جمله علل شاکیان برای شکایت بوده است.

این منبع آگاه در پاسخ به سوالی در خصوص فیلترینگ صداوسیما به خاطر شکایت های بسیار مردم بویژه چهره های شناخته شده سیاسی و فرهنگی نیز گفت: ما که شاکی ندیدیم ولی اگر باشد بررسی می کنیم.

وی تاکید کرد: البته بعد از بررسی از طرف ما دستور قضایی فیلترینگ صادر می گردد. واحد اجرا جای دیگری است. اگرچه در این مورد خاص ما هنوز دقیق نمی دانیم دستور را برای کجا بفرستیم ولی اگر شما شاکی هستی، برو حال کن چون همین الان ما دستور فیلترینگ صداوسیما را صادر کردیم.

او در خصوص سایر پرونده ها نیز گفت: دستور فیلترینگ پایگاه اینترنتی هواشناسی، پلیس راهور، قوه قضایه، فدراسیون فوتبال، ثبت احوال، سازمان سنجش، پایگاه اینترنتی ۱۱۸، پایگاه اینترنتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سازمان امور مالیاتی و…به سبب شاکی خصوصی در دست بررسی است.

او در عین حال از صدور دستو فیلترینگ برای پایگاه اینترنتی رفاهی دات آی آر خبر داد و گفت: این پایگاه اینترنتی بسیار شاکی خصوصی داشته که بدون رعایت نوبت همگی بررسی شد و شنبه صبح دستور فیلترنیگش صادر خواهد شد.

این منبع آگاه در خصوص فیلترینگ اینترنت نیز گفت: شکایات بسیاری به دست ما رسیده که کلا اینترنت را فیلتر کنیم تا از صدور این همه دستور تک تک خلاص شویم. روی این موضوع داریم کار می کنیم و به زودی نتایج آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.

وی این اطمینان را داد که هر کی از هر کجا شکایت دارد بفرستد، بررسی می کنیم و دستور قضایی صادر می کنیم. مهم نیست ایرانی باشند یا غیر ایرانی، ما بررسی می کنیم و صادر می کنیم.

***

توضیح ویژه: مطلب بالا طنز بوده و از شاکیان خصوصی و منبع آگاه محترم خواهشمندیم نسبت به صدور دستور فیلترینگ خبرآنلاین اقدام نفرمایند!!

 

 

 

 

 

 

 

 

محسن حدادی

۶۰۶۰


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.