طنز/ رمزگشایی از لوگوی دانشگاه احمدی نژاد

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – آیدین سیارسریع در قانون نوشت:

آرم دانشگاه احمدی نژاد

در رابطه با لوگوی دانشگاه ایرانیان که در زیر ملاحظه می‌فرمایید چند نکته را لازم دیدیم به اطلاع برسانیم تا دوستان بهاری مان فکر نکنند ما طنزنویس‌ها که هر چه داریم از برکت وجود دولت نهم و دهم است در این مظلومیت رسانه‌ای آنها را لحظه ای تنها می‌گذاریم:

۱) طراحی این لوگو بار دیگر بر ساده زیستی آقای احمدی نژاد صحه گذاشته است. اگر خوب دقت کنید متوجه می‌شوید این لوگو نهایتش با برنامه word 2003 طراحی شده، در حالی که فرزندان آقای ناطق، فرزندان آقای هاشمی، مافیای قدرت و ثروت همگی از word 2010 استفاده می‌کنند و حتی دیده شده در پاره ای از اوقات نوه آقای هاشمی‌با شلوارک و عینک آفتابی به سواحل فتوشاپ می‌رود و مهدی به بهانه درس خواندن با پول بیت المال به پاورپوینت سفر می‌کند.

۲) ای کاش لوگوی این دانشگاه که متعلق به اعضای پاک ترین دولت تاریخ جهان است کلا سفید کار می‌شد تا اشاره ظریف و هوشمندانه ای بود بر پاک بودن دولت نهم و دهم. البته همیشه عیب جویان و بدخواهانی می باشند که دست به انتقاد بزنند، برای ساکت کردن اینها می‌شود عکس وایتکس، برف پاک کن، بستنی پاک یا تولی پرس نشانه پاکیزگی گذاشت وسط آن سفیدی.

۳) در لوگویی که ملاحظه می‌کنید تصویر یک کتاب باز وجود دارد که داخل این کتاب سفید است و در آن چیزی دیده نمی‌شود. علم نشانه شناسی احتمال می‌دهد منظور طراح لوگو یکی از این موارد بوده:
الف) کتاب نمادی از خزانه است که پاک شده.
ب) کتاب نشانه پاکیزگی دولت دهم است.
ج) مسئولان دانشگاه با این کتاب سفید به طور تلویحی اعلام می‌کنند که: «دانش و تخصص و این سوسول بازی ها بسیار مهم نیست، مهم خدمت است.» احتمالا در آینده عکس بیل و کلنگ هم در آن فضای خالی کتاب به‌عنوان نماد کار و خدمت گنجانده می‌شود.

۴) از دیگر نشانه های این لوگو می‌توان به «کوه نوک تیز» اشاره کرد که ما فکر می‌کنیم نوعی تهدید به شمار می‌رود، احتمالا منظور طراح این بوده که هرکس در این دانشگاه غیر از احمدی نژاد و مشایی بالا (نوک قله!) بنشیند عاقبت دردناکی در انتظارش خواهد بود. البته شاید هم می‌خواستند بگویند بالا نشستن و پذیرش مسئولیت کار مشکلی است و بسیار درد دارد! نمی‌دانیم!

۵) هرچند ما از این که دولت آقای روحانی نگذاشت دانشگاه ایرانیان به حق خود (همان ۱۶ میلیارد) دست پیدا کند ناراحتیم ولی الان که فکر می‌کنیم می‌بینیم چقدر خوب شد که این پول را به دانشگاه ندادند. واقعا آدم با دیدن این لوگو بیشتر به درستی این جمله پی می‌برد که «هنرمند در محدودیت هاست که ستاره می‌شود»! شما جوان مملکت هم این‌قدر غر نزن که امکانات نداریم، این لوگو را ببین و درس بگیر! آفرین.

۶۰۶۰


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.