طنز/ رییس جمهور یارانه بگیرها و نگیرها عوض می‌شود

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – آیدین سیارسریع در روزنامه قانون نوشت:

کلا یارانه را هر کاری‌اش بکنیم مسئله‌ای است احمدی نژادی. یعنی خواه ناخواه آغشته به احمدی نژاد است. کسانی هم که سعی می کنند وارد این حوزه شوند لاجرم احمدی نژادی می‌شوند. به طور مثال دیده‌اید یک موقعی شکلات به لباستان می‌چسبد می‌گویید «اَیییی! شکلاتی شدم؟» الان هم دولت یازدهم به همین شکل با این یارانه بازی‌هایش احمدی نژادی شده است. با این تفاوت که احمدی‌نژاد با همین کارها کلی طرفدار جمع می‌کرد و این دولت با همین کارها کلی از طرفدارانش را از دست می‌دهد!

ما هم حقیقتا اصراری نداریم اینقدر به مسئله یارانه بپردازیم ولی هربار می‌آییم از این مسئله خارج شویم دولت چیز تازهی رومی‌کند. به قول مسعود مرعشی طنزنویس قرن ۱۴ ما از یارانه انصراف داده‌ایم، یارانه از ما انصراف نمی‌دهد. تازها اعلام شده دولت به آنهایی که از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند «کارت همیاری» اهدا می‌کند و دارندگان این کارت از «امتیازهایی» برخوردار می‌شوند! با این روندی که در پیش گرفته شده بنده احتمال می‌دهم به زودی قوانین سخت‌گیرانه‌تری نسبت به کسانی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند اعمال شود. به این ترتیب:

۱) ورود به اماکن تفریحی اعم از شهربازی، سینما، تئاتر، استادیوم‌های ورزشی و خلاصه هر چیز که لذت بدهد تنها برای دارندگان کارت همیاری امکان‌پذیر است.

۲) دارندگان کارت همیاری در صورت تذکر ماموران گشت ارشاد به آنها، می‌توانند مامور خاطی را توی ماشین انداخته و با خود ببرند.

۳) از این به بعد رئیس‌جمهور کسانی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند احمدی‌نژاد و رئیس‌جمهور عزیزانی که از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند اسکارلت ژوهانسون خواهد بود.

۴) رئیس‌جمهور کسانی که فرم دریافت یارانه را با اطلاعات غلط پر کرده‌اند سعید جلیلی است + جریمه نقدی

۵) دارندگان کارت همیاری در هنگام ورود به ادارات نه تنها مورد تکریم کارمندان واقع می‌شوند بلکه می‌توانند در هنگام خروج توی گوش رئیس اداره هم بزنند. این بند در مورد اشخاص فاقد کارت همیاری برعکس اجرا می‌شود.

۶) با همکاری شهرداری دارندگان کارت همیاری می‌توانند از سرویس‌های بهداشتی مکانیزه، تمام اتوماتیک، اصلا می‌ری توش دیگه نمی‌خواد کاری انجام بدی، خودش همه کارها رو انجام می‌ده برخوردار شوند. اما کسانی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند محکومند به آفتابه.

۷) وام مسکن تنها به دارندگان کارت همیاری تعلق می‌گیرد، آنهایی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند برن با همون یارانه جونشون خونه بخرن اگه می‌تونن!

چند سال بعد
رفته رفته محدودیت‌ها علیه کسانی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند بیشتر می‌شود. متقاضیان دریافت یارانه به سبب نابرابری‌های موجود مجبور می‌شوند در مزارع کسانی که از دریافت یارانه انصراف داده‌اند به سختی کار کنند تا در ازای آن بتوانند دو وعده غذای گرم و سرپناهی برای خواب داشته باشند. در آینده از سرنوشت ما یارانه بگیران فیلمی ساخته می‌شود به نام «۱۲ سال دریافت یارانه نقدی» که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از اسکار می‌شود. این فیلم ماجرای مردی به نام «سالومون نورثاپ» است که از مزرعه یک منصرف از دریافت یارانه بدذات می‌گریزد و با رساندن خود به نزدیک‌ترین کافی‌نت شهر از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهد و به آغوش خانواده‌اش برمی‌گردد. سال‌ها بعد از گریز سالومون نورثاپ جنبش لغو یارانتاید توانست به پیروزی برسد و در نهایت یارانه نقدی و غیرنقدی به کل برداشته شد.

۶۰۶۰

 


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.