طنز/ قانون بقای دلواپسی!

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – شهرام شهیدی در اعتماد نوشت:

دلواپسی مثل قوانین فیزیکی برای خودش فرمول و اندازه و قاعده و قانون دارد. همین طور کشکی و کتره‌یی که نیست. جناب کوثری گفته دلواپسی ما دلواپسی مردم است.‌ای جان بر این گفتار. ما هم همین را می‌گوییم. آنها دلواپس اقدامات دولت می باشند ما دلواپس اقدامات آنها و از آنجا که هر دلواپسی آنها سبب بروز دلواپسی در روح و روان ما می‌شود، وجود قوانین و لزوم ثبت آن قانون‌ها اجتناب‌ناپذیر می‌کند. بر این اساس پژوهشگران تاریکخانه با بررسی‌های دقیق و انجام آزمایش، قوانین سه گانه دلواپسی را به شرح زیر و با استناد به قوانین علمی نیوتن تدوین کردند:

قانون اول دلواپسی:
اگر برآیند نیروهای وارد بر یک دلواپس صفر و دلواپس در حالت سکون باشد تا ابد ساکن می‌ماند و اگر دلواپس در حال حرکت باشد تا ابد با همان سرعت و در همان جهت به حرکتش ادامه می‌دهد. به این قانون، قانون اینرسی دلواپسی می‌گویند.

تفسیر: در هشت سال دولت احمدی‌نژاد مجموع نیروهای وارده بر یک دلواپس دوآتیشه دو تنوره صفر بود. لذا دلواپس در حالت فریز شده و سکون باقی مانده بود. با آغاز به کار دولت روحانی و گرم شدن روابط سیاسی، اقتصادی با دنیا کم‌کم یخ دلواپسان باز و با اعمال زور کوچکی در جهت اعمال نیرو آغاز به حرکت کردند و این حرکت تا وارد آمدن نیرویی در خلاف جهت دلواپسی ادامه خواهد داشت.

قانون دوم دلواپسی:
اگر به یک دلواپس نیروهایی وارد شود شتابی می‌گیرد که با برآیند نیروهای اعمال شده بر دلواپس، نسبت مستقیم دارد و با آن هم جهت است ولی با جرم دلواپس نسبت عکس دارد.

تفسیر: در واقع هرچه وزن و جرم و اندازه دور کمر دلواپس بیشتر باشد حال و حوصله و توان حرکت او بر اثر مقدار نیروی تزریق شده به هر دلواپس سنگین وزن کمتر و به واسطه جرم بیشتر آنها تمایل‌شان به تجمع بدون حرکت و تحصن بیشتر می‌شود.

قانون سوم دلواپسی:
هر عملی را عکس‌العملی است؛ مساوی آن و در جهت خلاف آن. این قانون به قانون کنش و واکنش هم معروف است.

تفسیر: اگر دولت در جهت رفع فیلترینگ کنش دارد واکنش یک دلواپس در جهت اجرای فیلترینگ است. اگر کنش دولت دربارهٔ ماست اعلام سفیدی آن است واکنش یک دلواپس باید اعلام سیاهی ماست باشد و قس علیهذا…

نظریه عکس: طبق قانون سوم دلواپسی عمل وارد کردن ضربه بر فک یک شهروند غیردلواپس سبب بروز عکس‌العملی مساوی و در خلاف جهت ضربه وارده شده و در واقع فک یک شهروند هم نیرویی برابر آن به دست دلواپس وارد می‌کند. لذا جای شکایتی باقی نمی‌ماند. دو طرف ماجرا در این اتفاق مضروب شده‌اند و به قول قدیمی‌ها این به اون در !
۶۰۶۰

 


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.