طنز مکتوب در جامعه ما اهمیت چندانی ندارد

یکشنبه ۸ مرداد – ۰۲:۵۲:۰۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب؛

بزرگنمایی:  

یک طنز پرداز گفت: وقتی حتی یک هفته نامه طنز در کشور ما منتشر نمی شود، به این معناست که طنز مکتوب در جامعه ما اهمیت چندانی ندارد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، مهدی استاد احمد شاعر و طنز پرداز در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره طنز مکتوب، امروز گفت: علی رغم اینکه جایگاه طنز مکتوب در جامعه ما نسبتا خوب است اما توجه به آن کافی نیست.
این طنز پرداز درباره اهمیت طنز مکتوب اظهار کرد: تا کسی نتواند طنز مکتوبی ارائه دهد اساسا شاید نتوان او را طنز پرداز قلمداد کرد؛ زیرا کسی که بتواند بدون هیچ ابزاری مانند دوربین و میکروفن و … و فقط با یک قلم و کاغذ اثر طنز خلق کند کار بزرگی انجام داده است.
وی ارتقاء طنز پردازی را منوط به داشتن یک هفته نامه طنز دانست و گفت: امروز ماهنامه طنز داریم و حتی در روزنامه ها هم مطالب طنز چاپ می شود اما بهترین نشریه ای که می تواند به فضای طنز پردازی ما کمک کند هفته نامه است.
استاد احمد افزود: در هفته نامه هم عنصر تامل بر آثار وجود دارد و هم استمرار انتشار آثار در آن حفظ می شود.
این طنز پرداز با بیان اینکه اگر نشریه مناسبی برای انتشار آثار طنز در جامعه وجود نداشته باشد، میزان مطالعه طنز پایین می آید، افزود: وقتی مردم آثار طنز را مطالعه نکنند به مرور زمان کمیت و کیفیت این آثار هم پایین می آید.
لازم به ذکر است هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه به همت دفتر طنز حوزه هنری در تهران برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۹۱۴۵۲۰۸۹۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.