طنز/ واحدهای شمارش تازه بعد از «پراید کیلویی چند؟»

۱۶م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، چهل و چهارمین شماره کتابِ هفته «نگاه پنجشنبه» که آخرین شماره سال ۹۱ نیز هست همراه با ویژه نامه طنز و یادداشت ها و گفتارهایی «محمدعلی کشاورز، محمدرضا لطفی، فریده مهدوی دامغانی، پوران درخشنده، مرضیه برومند، خسرو معتضد، افشین یداللهی، سالار عقیلی، علی معلم، احمد دهقان، ابوالفضل زرویی نصرآباد، سعدی افشار، محمدعلی علومی، مازیار میری، علیرضا قربانی، ابولفضل جلیلی، نصرالله قادری، امیرحسین مدرس، محمود حکیمی و….منتشر شد.
 

در بخشی از ویژه نامه طنز این شماره و در یادداشتی با عنوان «دیگه چه خبر؟» از علی زراندوز می خوانیم:
اراذل پاستیلی!
خبر اول آنکه اراذل و اوباش تجریش جمع شدند. بر اساس گزارش خبرآنلاین، موش، دراگو، شلنگ، خاک بر سر و مورچه‌خوار از اسامی مستعار این اراذل و اوباش است. ما را بگو که تا حالا فکر می کردیم فقط طنزنویس ها اسم مستعار دارند، نگو اراذل و اوباش، در این زمینه از ما طنزنویس ها حق آب و گل بیشتری دارند (و الحق انتخاب اسامی شان هم از اسامی مستعار بسیار طنزنویس ها -از جمله اسامی مستعار نویسنده این مطلب- بهتر است!) البته از منظر دیگری هم می توان به این القاب نگاه کرد و با مقایسه القاب اشرار، در قبل های نه چندان دور که دیگر کمتر از قاتل و سگ سبیل و فیل کش و ببر و مار بوآ نبود، با مقایسه القاب اشرار امروزی، القاب اشرار ۲۰ سال دیگر را هم حدس زد؛ القابی مثل: پاستیل خرسی، ماکارانی شکلی، پف فیل، قناری، پروانه خسته و کاپوچینو!
*

واحدهای تازه!
پس از آنکه با طرح این سوال مهم فلسفی که: پراید کیلویی چند؟ بسیار چیزها، از جمله واحد شمارش اشیا زیر سوال رفت، در ادامه آخرین واحد شمارش اشیا و چیزهای پر مصرف به اطلاع عموم می رسد:
سیب زمینی: دستگاه!
کامیون: نفر!
موتورسیکلت: سیر!
کباب چنجه: انس!
آدم: فروند!
زرشک: شمش!
*
پراید رسید به … دعوتنامه!
گویا به زودی دعوتنامه پراید اسفندی ها صادر می شود.. البته با این قیمتی که پراید پیدا کرده به نظرمان بهتر است دعوتنامه اش از نوع کارت عروسی باشد؛ آن هم به صرف شربت و شیرینی و شام و صبحانه فردایش!
*
هلندیران!
معاون خدمات‌ شهری شهرداری ‌تهران از کاشت ۵ میلیون‌ گل‌ لاله در سطح شهر تهران در اسفندماه خبر داد. حالا شاید این سوال برای یک شهروند تهرانی پیش بیاید که اگر یک روز صبح از خانه خارج آمدیم و با دیدن آن همه گل لاله فکر کردیم در هلند زندگی می-کنیم، تکلیف چیست؟ جواب البته ساده است؛ به نزدیک ترین سوپر مارکت بروید و قیمت تخم مرغ و شیر و پوشک بچه را بپرسید!
*
خطولوژی!
خط بقای کارگران یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان تعیین شد. حالا این سوال مطرح است که تکلیف اقشاری که درآمدشان کمتر از مقدار این خط است، چیه؟ ساده است؛ این عزیزان بر اساس میزان درآمد، صاحب: پاره خط بقا، زاویه ۳۰ درجه ای بقا، نقطه چین بقا، خط موازی با خط بقا و خط فرضی بقا می باشند!
*
قانونی برای بی قانونی!
خبرگزاری ها از واکنش بازار و مردم به اعلام قیمت سکه پیش‌فروشی؛ خبر دادند و نوشتند برخلاف قوانین اقتصادی این واکنش، گرانی سکه بوده! با وجود چپکی(!) عمل کردن بسیار قوانین علمی، عقلی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران، جدا عجیب است که قانون جاذبه هنوز هم با شدت و قدرت در حال اعمال شدن است و ما و شما در اثر اثر معکوس شدن این قانون، در هوا معلق نیستیم!»
 

ویژه نامه آخرین شماره سال کتابِ هفته «نگاه پنجشنبه» در ۱۷۰ صفحه با صاحب‌امتیازی حسین واحدی‌پور و قیمت چهار هزار تومان روی پیشخوان آمده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.