طنز/ واکنش‌های داخلی و خارجی به شنودنامه علی مطهری

اردیبهشت ۱۴۰۳

طنز و کاریکاتور > طنز – علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز با انتشار یافتن بیانیه‌ای نسبت به نقض حقوق شهروندی اعتراض کرد و گفت: اشخاص ناشناس وارد دفترم شده و ضبط صوت و دوربین کار گذاشته اند.

پس از صدور این بیانیه، واکنشهای داخلی و خارجی به آن مطرح شد.

مهندس غرضی:

من گفتم کسی گوشش بدهکار نبود. من گفتم دولت صدساله که دستش توی جیب مردمه. اینم شاهدی که از غیب رسید. دولت دستشو از جیب مردم بکشه خارج، همه چی حل می‌شه. حالا اینجا دستشو کشیده خارج ولی دوربین و ضبط صوتشو جا گذاشته. 

دکتر عارف در جمع دانشجویان معترض:

اجازه بدین. من گفتم نباید فضای دانشگاه ها رو امنیتی کرد ولی معناش این نبود که دفتر نماینده مجلس رو امنیتی کرد! نمی‌شه که این رو از اینجا برداشت گذاشت اونجا.

دکتر جلیلی :
ظرفیت‌های تخریبی آقای مطهری کاملا روشنه! ایشون کلا دوست دارن سیاه نمایی کنن. در هر مساله‌ای هم اعتراض دارن که واقعا اینطور نیس. من یه مثال بزنم تا قضیه روشن بشه که این فرصتی که می‌تونه درست از ظرفیتش استفاده بشه به تهدید تبدیل نشه. ما در شورا هم این تجربه رو داریم البته در آلماتی ۲ هم من…


سخنگوی رییس جمهور منتخب:

هیچ کلیدی از دفتر کار آقای مطهری دست دکتر روحانی نبوده است.

دکتر رضایی در حاشیه همایش اقتصاد پایدار:
اگر فقر و بیکاری و گرانی را حل کرده بودیم این اتفاق نمی‌افتاد. این‌ رفتارهای غیر معقول ریشه در علل سه‌گانه‌ای دارد که بارها گفته‌ام باید کار دست کاردان باشد. 

اسنودن در پیامکی به علی مطهری:

Dadadsh age in chiza vase shoma ajibe, vase ma khatere st.

یک روزنامه صبح:

ع.م از بی بصیرت‌های افراطی که ناپلئونی تاییدیه شورای نگهبان را برای مجلس دریافت کرد و قطعا با اسناد غیر قابل انکار ما در دور بعد رد صلاحیت خواهد شد، دیروز با مظلوم نمایی و بزرگ کردن یک چیز کوچک بی ارزش، خوراک سنگینی رسانه‌های معاند و بعضی جیره خواران داخلی شبکه‌های عنکبوتی – اختاپوسی براندازان را تامین کرد. تحقیقات و اطلاعات ما نشان می‌دهد که آنچه ع.م از آنها به عنوان ابزار شنود نام برده، باقی مانده کار یک تعمیرکار کولر بوده که خود ایشان او را به کار دعوت کرده. صفر. قاف نام این استاد تعمیر کار است که امشب در تلویزیون حاضر می‌شود و حقایق را در مستند «کانال کولر» بازگو می‌کند.


گفتگوی خبرگزاری (…) با یک منبع آگاه:

آنچه آقای مطهری به عنوان یک کشف بزرگ یاد کرده، اصلا هم کشف نیست اصلا هم ابزار شنود نیست. اصلا ایشان بگویند ابزار شنود چه شکلی است؟ مگر ایشان اهل شنود بودند که این ابزار را اینقدر دقیق و خوب می شناسند. ما که منبع آگاه هستیم تو عمرمان هنوز ابزار شنود ندیدیم. بهتر است آقای مطهری بروند دنبال کتاب و درس‌شان؛ گویا نمایندگی مجلس ایشان را خسته کرده است.

یک دادستان سابق:
از این وسایل ما هم داریم و برای تحقیقات علمی به ویژه روش‌های نفوذ مننژیت در اشخاص استفاده می‌کنیم. این وسایل که آقای مطهری توضیح دادن ربطی به شنود ندارد و بیشتر کاربردش علمی – فرهنگی – آموزشی – تفریحی است. 

صفا نیوز(جنبش مهر پروران بهار مست):
 آقای به طور مثال دکتر شما که قانون بلدید نمی‌دانید که کانال کولر، مشاع بوده و حریم خصوصی محسوب نمی‌شود؟! بعد هم شما مگر در دفترتان چه کار می‌کنید که اینطور یقه چاک داده‌اید برای یه چیپس دوربین و یه فندق میکروفون؟ نگرانید که دست‌های پشت پرده رو شود و ارتباط شما با فتنه امرکایی – صهیونیستی – انگلیسی – اجنبی رو شود؟ وای بر قوه قضائیه اگر این نماینده مجلس را به خاطر این بیانیه اش دستگیر نکند. وای …وای…وای.

نادر طالب زاده در برنامه راز

در همین فیلم تازه فیلمساز ایتالیایی نکته بسیار مهمی وجود داره که خودم اونو کشف کردم. امریکایی ها در این فیلم حضور ندارند اما کودکی که در فیلم دارد خاک بازی می‌کند، از دل خاک ناگهان پرچم امریکا را پیدا می‌کند و آن را به عنوان سایه بان استفاده می‌کند. این یعنی سایه‌ات از سر ما کم نشه. من دیدم تو خبرها امروز یک نفر بسیار شلوغ بازی در اورده و دلم سوخت که دمشن اینطوری تا پشت در خونه ما اومده و با همه ابزارهای فرهنگی و نظامی و عقیدتی داره ما رو دور می‌زنه اونوقت ما به خاطر تکون خوردن کانال کولر دفتر کارمون که اتفاقا من شنیدم هیچوقتم کسی توش نیس، اینطوری به خودمون ظلم کنیم و بعدهم بگیم ما مظلومیم! (حضار دور میز همگی با تاسف سر تکان می‌دهند و تایید می‌کنند. ناگهان بیش از ۱۷ هزار پیامک با پیام « نادر مچکریم» به برنامه گسیل می‌شود و…)

رادیو فردا:
بن بست دوباره برای ایران. خبرنگار ما از تهران گزارش می‌دهد میلیون ها تهرانی با تجمع در مقابل دفتر علی مطهری خواستار استعفای رییس جمهور و محاکمه عاملان نقض حقوق علی مطهری شدند. این اشخاص با پلاکاردهایی در دست تهدید کرده بودند «اگر مجرم پیدا نشه، دولت کله پا میشه». تحلیلگران سیاسی معتقدند مجلس به زودی قانون حمایت از علی مطهری را تصویب خواهد کرد و در صورت پذیرفته نشدن قانون، آبستراکسیون خواهد شد. همچنین شنیده شده علی مطهری اطلاعات دست اولی در حوزه اتمی دارد که بسیار‌ها دنبال آن می باشند.

بی‌بی سی فارسی
حالا همه چشم ها به علی مطهری خیره شده است؛ مردی که گفته می‌شود سفیر دور اول مذاکرات ایران و امریکا در مرداد ماه امسال بوده است. مردی که حالا با اسنادی که از دفترش سرقت شده معلوم نیست سرنوشت خوبی برای مذاکرات رقم بخورد. خبرنگار ما از تهران گزارش می‌دهد: موج نا آرامی‌ها به خیابان‌های اطراف هم کشیده و تا کنون بالغ بر ۱۳۳ نفر کشته و زخمی شده‌اند. مردم با شعارهای تندی علیه مسئولان نظام خواستار آزادی رییس دفتر علی مطهری شدند. گفته می‌شود رییس دفتر علی مطهری بعد از این کشف خارق العاده از سوی بسیاری از چهره‌های کشور ایران پیشنهاد کار داشته است. 

یک منبع آگاه دیگر

یک مقام مسئول در بخش منابع آگاه به پایگاه اینترنتی «برو بینیم بابا آنلاین» گفت: چون طرح شکایتی به ما نرسیده ما هم کار خاصی انجام ندادیم. به محض دریافت شکایت، روند بررسی به سرعت انجام می‌شود و پرونده بعد از تکمیل مدارک و شواهد به مراجع ذیصلاح ارجاع می‌شود. البته آقای نماینده مجلس بداند که برای ما او و باقی آدم‌ها فرقی ندارند.

 

 

 

 

 

محسن حدادی

۶۰۶۰


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.