طنین فریاد«محمد رسول الله» و جوانان کفن پوش در راهپیمایی نمازگزاران جمعه/ پرچم آمریکا به آتش کشیده شد

محمود عزیزی: به گزارش خبرآنلاین، اگر چه گرمای آفتاب شهریور ۹۱ زیاد نیست، اما فریاد های مرگ بر آمریکای راهپیمایان نماز جمعه تهران فوران «خشم» آنها را از سیاست هایی نشان می داد که آنان مقامات واشنگتن را حمایت کننده اش می دانستند.
خشمی که موجب شد تظاهر کنندگان تهرانی در اعتراض به اقدامات آمریکایی‌ها در توهین به مقدسات اسلامی، پرچم این کشور را مقابل در اصلی دانشگاه تهران به آتش بکشدند و در بیانیه پایانی این راهپیمایی هم تاکید کنند که «دستان پلید و آلوده صهیونیسم به سرکردگی آمریکای ام‌الخبائث، این بار از آستین مزدوری آمریکایی-صهیونیستی بیرون آمده و با ساخت و پخش فیلمی سراسر توهین‌آمیز علیه ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) خباثت خویش رابه نهایت رسانده‌اند.»
ساخت فیلمی موهن علیه پیامبر اعظم که با حمایت ده ها صهوینیست ساخته شده است و انتشار آن همزمان با ۱۱ سپتامبر زودتر از همه مسلمانان کشورهای عربی و آفریقایی را به خشم آورد.
در ایران هم امروز بعد از نماز جمعه در سراسر کشور فریادهای محمد رسول الله در خیابان های تهران و سراسر کشور شنیده شد. فریادی هایی که مسمانان جهان آن را پیش از این بعد از اقدام موهن یک کاریکاتوریست دانمارکی و سلمان رشدی، فریاد زده بودند.
در مسیر منتهی به خیابان انقلاب تهران راهپیمایی«ای امت محمد (ص)، به پا خیز»، «اهانت و جنایت، ویژه کافران است»، «ما بنده خدا و حق‌ شناسیم، از دشمن خدا نمی‌هراسیم»، «ما ملت مسلمان، در راه دین فداییم» شعار های متفاوتی بود که در کنار شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «الله اکبر» شنیده می شد.
تعدادی از جوانان و نوجوانان هم کفن پوش در این راهپیمایی حضور داشته و آمادگی خود را برای جانفشانی در راه اسلام اعلام کردند.
گروهی از راهپیمانان هم با داشتن پلاکاردهایی با مضامین «جانم به فدایت یا مهدی (عج)»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و تصاویری از مقام معظم رهبری و کاریکاتورهایی از رییس‌جمهور آمریکا و پرچم‌های «یا مهدی ادرکنی» و «حزب‌الله»، این اقدام موهن را محکوم کردند.
همچنین برخی از مسئولان هم از جمله چهره هایی بودند که در راهپیمایی امروز دیده شدند.آیت‌الله خزعلی، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم نماینده تهران و برخی از نمایندگان مجلس از جمله مسئولان شرکت کننده در راهپیمایی امروز تهرانی‌ها بودند.
در بیانیه پایانی این راهپیمایی هم تصریح شده است:« در پایان، ملت غیور و محمدی ایران اسلامی، ضمن محکومیت شدید این گونه اقدامات خصمانه و غیر منطقی از دولت آمریکا می‌خواهد تا از تمام مسلمانان جهان عذر خواهی رسمی داشته و عاملان اصلی آنرا مجازات کرده و از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر، به ویژه سازمان ملل متحد، سازمان همکاری‌های اسلامی و سران جنبش عدم تعهد می‌خواهد تا موضعی واحد و با اتخاذ تصمیمات جدی و اقدامات کاربردی و اجرایی، این اقدام شنیع را محکوم نموده، عاملان آنرا تحت سخت‌ترین پیگیری‌های بین‌المللی قرار داده از تکرار چنین جنایت‌هایی جلوگیری نموده و همچنین از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد تا با موضعی مشخص و روشن در واکنشی مناسب و بجا این موضع را درمجامع بین‌المللی تا حصول نتایج راهگشا در از بین بردن این گونه اهانت‌های گستاخانه پیگیری نماید.»
/۲۷۲۱۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.