طنین نوای «مهربانی» در تالار وحدت‬

به گزارش گروه موسیقی ممتازنیوز:

کنسرت گروه مهربانی

کنسرت گروه مهربانی

موسیقی – صنم قلی زاده: گروه موسیقی «مهربانی» به سرپرستی و آهنگسازی سلمان سالک و خوانندگی وحید تاج ۸ اسفند ماه در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ، در بخش نخست اجرای گروه «مهربانی» وحید تاج قطعاتی از ساخته های سالک را بر اساس اشعاری از سایه، شفیعی کدکنی اجرا خواهد کرد. در بخش دوم این کنسرت نیز سلمان سالک قطعاتی در یک دستگاه جدید را معرفی خواهد کرد، این دستگاه بر اساس احیای یک مقام قدیمی به نام «بوسلیک» شکل گرفته و با «گوشه بوسلیک» که امروزه در ردیف موسیقی ایرانی وجود دارد، متفاوت است.

این مقام که نزدیکی زیادی با مُد فرژین و لوکرین در مدهای کلیسایی دارد و در موسیقی پاپ نیز رد پایی از آن دیده می‌شود، چندان به گوش ایرانی‌ها نا‌آشنا نیست؛ چرا که هنوز رگ و ریشه‌هایی از آن در موسیقی نواحی و کشورهای اطراف ایران شنیده می‌شود.

سالک سعی داشته تا بین این مقام و موسیقی دستگاهی پیوند ایجاد کند، به طوری که ساختار مُد گردی آن از روال مد گردی دستگاههای هفتگانه پیروی می‌کند و در بخش هایی از آن مایه‌هایی مانند نوا و همایون و آوازهایی شور نیز دیده می‌شود.

اشعار بخش دوم اجرای گروه «مهربانی» از بین سروده‌های نیما یوشیج و سیمین بهبهانی انتخاب شده است.

از نوازندگان این گروه می‌توان به امیر رحمانی نوازنده سنتور، مجید علیزاده نوازنده تمبک، یاسین اژدری نوازنده نی، عرفان متکیایی نوازنده عود، دانیال اژدری نوازنده کمانچه، حمیدرضا آفریده نوازنده کمانچه و سلمان سالک نوازنده تار اشاره کرد.

این کنسرت ساعت ۲۱:۳۰ در تاریخ ۸ اسفند روی صحنه می‌رود و علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر در زمینه بلیت فروشی به پوستر این کنسرت مراجعه نمایند.

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

منبع: موسیقی Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.