طوفان سندی بازار آمریکا را کساد نمود/ بورس آمریکا تعطیل شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

اوضاع اقتصادی آمریکا iبه سبب وضعیت فوق العاده در بعضی از مناطق این کشور و تعطیلی بورس راکد شده است.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از رویترز، طوفان سندی بزرگترین طوفان ایالات متحده تا کنون است که حدود ۵۰ میلیون نفر در معرض آن قرار دارند. این طوفان تا کنون ۶۶ نفر را کشته و پیش بینی می گردد که تا روز سه شنبه iبه سواحل شرقی نیز برسد.

نیویورک و سایر شهرهای آمریکا سیستم های حمل و نقلی خود را تعطیل نموده اند و مدرسه ها نیز بسته شده اند. دولت نیز بعضی مناطق مسکونی را که در معرض طوفان می باشند تخلیه نموده است.

تمام بازارهای بورس آمریکا روز دوشنبه تعطیل است و احتمالا روز سه شنبه نیز تعطیل شوند.

متصدی بورس اوراق iبهادار نیویورک اواخر روز یکشنبه اعلام نمود: بازار بورس با اوضاع وخیمی مواجه شده و در تلاش هستیم که این اوضاع را iبهبود دهیم.

وی در ادامه تصریح نمود که iبه سبب تعطیلی بورس سعی داریم سهام شرکت ها و قیمت ها را iبه صورت الکترونیکی کنترل کنیم.

کارشناسان معتقد می باشند که شرایط موجود، بحران اقتصادی  آمریکا و بدهی این کشور را تشدید می نماید و اگر دولتمردان نتوانند اوضاع را کنترل نمایند سبب افزایش خشم مردم نسبت iبه آنها می گردد.

بازار معاملات نیز از یک طرف iبه سبب تعطیلی بورس و از طرف دیگر iبه سبب کاهش خرید و فروش و معاملات شرکت ها راکد است. حتی بعضی از مردم هیچ گونه کالای اساسی را خریداری نمی نمایند.

این طوفان نامزدهای انتخاباتی آمریکا را نیز بی نصیب نگذاشت چرا که ممکن است در وقت انتخابات مشکلاتی ایجاد شود و یا نظر مردم نسبت iبه نامزدهایشان تغییر کند؛ iبه خصوص اوباما که مشکلات موجود در دوره ریاست جمهوری او رخ داده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.