طولانی بودن زمان ترخیص بزرگترین مشکل گمرک

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

طولانی بودن مدت زمان ترخیص کالا در بخش واردات و صادرات و صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های پی درپی و متناوب سبب کندی در روند صادرات و واردات شده است.

طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانگفت: گمرک یکی از بخش های مهم اقتصادی هر کشور است.

وی گفت: اقدامات انجام شده در گمرک در چند سال اخیر سبب شده که مسیرهای ترخیص کالا اعم از واردات و صادرات نسبت به قبل سهل تر و روانتر شود.

این کارشناس اقتصادی توسعه دولت الکترونیک و ایجاد بانک اطلاعاتی صادرات و واردات کالا را دو عامل موثر در روانسازی عملیات ترخیص کالا عنوان کرد.

طاهری طولانی بودن مدت زمان ترخیص کالا در بخش واردات و صادرات را از مشکلات گمرک ذکر کرد و افزود: صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های پی در پی و متناوب نیز سبب کندی در روند صادرات و واردات شده است.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در گمرک خاطر نشان کرد: بازنگری باید با علم روز باشد چراکه گمرک سنتی دیگر کارایی نخواهد داشت.

طاهری با اشاره به پزهیز از سلیقه ای عمل کردن در گمرک افزود: با پیوستن به سازمان تجارت جهانی ناچار در تغییر بعضی از قوانین گمرکی هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: اختیارات گمرک باید در حدی باشد که در بعضی مواقع تصمیم گیری داشته باشد و هممه تصمیم گیری ها بر عهده دیگر نهادها نباشد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.