طولانی ترین بازی والیبال دنیا به ثبت رسید

طولانی ترین مسابقه والیبال دنیا و همچنین رکورد بیشترین امتیاز در یک ست والیبال در بازیهای ملی هم مربوط است به ست چهارم بازی قطر و ونزوئلا در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷  که با امتیاز عجیب ۴۵-۴۳ به نفع قطر به پایان رسید تا طولانی‌ترین ست تاریخ والیبال در بازی‌های ملی رقم بخورد.

طولانی ترین بازی والیبال دنیا به ثبت رسید

همچنین رکورد بیشتر امتیاز در یک ست هم مربوط به لیگ کره جنوبی است که با نتیجه عجیب و باورنکردنی ۵۶ بر ۵۴ تمام شد.

تا این لحظه از لیگ ملتهای والیبال ۲۰۲۲ طولانی ترین ست مربوط به ست اول بازی برزیل و فرانسه است که این ست را تیم فرانسه با نتیجه ۳۹ بر ۳۷ پیروز شد. شایان ذکر است ست دوم دیدار ایران و بلغارستان هم که با نتیجه ۳۳ بر ۳۱ به نفع ایران تمام شد، جزو ست های طولانی در این دوره از مسابقات است.

طولانی ترین ست والیبال جهان

طولانی ترین ست های ثبت شده در بازی های رسمی والیبال جهان تا امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

  • ۱۱۰ امتیاز. – Air Jumbos – Rush&Cash 56-54,لیگ والیبال کره جنوبی, ۲۰۲۲/۲۰۲۲
  • ۱۰۶ امتیاز . – Sisley – Cuneo 54-52, لیگ والیبال ایتالیا, ۲۰۰۱/۲۰۰۲
  • ۹۰ امتیاز . – Malaga – CV Andorra 46-44, لیگ والیبال اسپانیا , ۲۰۰۴/۲۰۰۵
  • ۹۰ امتیاز . – Vibo Valentia – Modena 46- 44, لیگ والیبال ایتالیا , ۲۰۰۴/۲۰۰۵
  • ۸۸ امتیاز . – Sunbirds – Toray 45-43, لیگ والیبال ژاپن , ۲۰۰۸/۲۰۰۹
  • ۸۸ امتیاز . – Qatar – Venezuela 45-43, لیگ جهانی والیبال, ۲۰۱۷
  • ۸۶ امتیاز . – Brazil – Canada 44-42, لیگ جهانی والیبال, ۱۹۹۹
  • ۸۶ امتیاز . – Dachau – Mendig 44-42, لیگ والیبال آلمان , ۱۹۹۹/۲۰۰۰
  • ۸۶ امتیاز . – Ziraat Bank – Fenerbahçe 44-42, لیگ والیبال ترکیه , ۲۰۱۰/۲۰۱۱
  • ۸۶ امتیاز . – Narbonne – Rennes 44-42, لیگ والیبال فرانسه , ۲۰۱۲/۲۰۲۲
  • ۸۶ امتیاز . – France – Australia 44-42, انتخابی المپیک , ۲۰۱۶

به گزارش ممتاز نیوز، طولانی ترین مسابقه والیبال دنیا که به صورت نمادین در شهر ناپولی به مدت هشتاد و شش ساعت و هفده دقیقه و پنجاه سه ثانیه و سی وشش صدم ثانیه به طول انجامید که این تایم توسط  دستگاه ثانیه شمار به ثبت رسیده است مدارک و شواهد موجود در این رابطه و گزارش عملکرد داوران این بازی در کتاب رکوردهای جهان به ثبت رسید. گفتنی است در این مسابقه بیست و چهار بازیکن حضور یافتند و از این بازی والیبال به عنوان ماراتن والیبال یاد شده است.هدف از برگزاری این بازی طولانی مدت ، جمع آوری اعانه و کمک نقدی به بازیکنان سابق تیم های ملی این کشور عنوان شده است.

رکورد امتیاز گیری والیبال جهان شکسته شد + عکس

لیگ والیبال کره جنوبی تا به حال اینقدر جذاب و دیدنی نشده بود. علت آن هم انجام یک بازی استثنایی و بی‌نظیر در لیگ این کشور بود. در بازی‌های دور هفتم لیگ والیبال کره جنوبی ۲ تیم اینچئون ایر جامبوز و راش اند کاش وسپید مقابل هم قرار گرفتند که تیم اینچئون ست‌های اول و دوم را با حساب ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ به سود خود پایان داد اما هیچکدام از بازیکنان ۲ تیم فکرش را هم نمی‌کردند که در ست سوم یک رکورد در تاریخ والیبال جهان به نام خود ثبت کنند.

رکورد امتیاز گیری والیبال جهان شکسته شد + عکس

در ست سوم ۲ تیم در امتیاز ۲۴ مساوی شدند و در نهایت این ست با نتیجه عجیب و باورنکردنی ۵۶ بر ۵۴ به سود اینچئون تمام شد اما کار به همین جا ختم نشد و مایکل سانچس، بازیکن کوبایی تیم اینچئون در ست سوم موفق به کسب ۲۱ امتیاز شد که یک رکورد در لیگ کره و حتی در جهان به حساب می‌آید. با این حال او نتوانست رکورد امتیازگیری در یک بازی لیگ کره که در بخش مردان متعلق  لئوناردو ایوا مارتینس (۵۹ امتیاز) و در بخش زنان متعلق به نیکول فوست (۵۵ امتیاز) است را جابه‌جا کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.