طولانی‌ترین سریال تاریخ تلویزیون ایران مهرماه کلید می‌خورد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

دکتر علی دارابی در نشست با عوامل تولید مجموعه‌ تلویزیونی ˝ کیمیا ˝ از آغاز تصویربرداری این سریال در مهرماه امسال و آغاز پخش آن برای ماه رمضان سال آینده خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، مرحله پیش تولید سریال ۱۰۰ قسمتی کیمیا به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، کارگردانی جواد افشار و فیلمنامه‌نویسی مسعود بهبهانی‌نیا دو سال به طول انجامیده است.

و تاکنون ۷۳ قسمت این فیلمنامه نوشته و بازبینی شده و آماده تصویربرداری است و در حال حاضر بهبانی نیا مشغول نوشتن فاز سوم این فیلمنامه است.

به اذعان مدیرکل طرح و برنامه سیما و نیز ناظر کیفی سریال، این اولین بار است که فیلمنامه یک مجموعه تلویزیونی طولانی پیش از آغاز تصویربرداری آماده شده که به طور قطع این امر در ارتقاء کیفیت و همچنین کاهش هزینه‌های تولید بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش هنرآنلاین؛دکتر علی دارابی در نشست با عوامل تولید این مجموعه تلویزیونی گفت: جانمایی نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را از اهداف اولیه تولید مجموعه کیمیا دانست و اضافه کرد : آموزش مولفه های زندگی صحیح به جوانان و پاسخ به سئوالات آنان در زمینه دلایل وقوع انقلاب اسلامی از دغدغه‌های دیگر دست اندرکاران تولید این مجموعه تلویزیونی است.

دکتر دارابی در ادامه ارایه تصویری کامل از زن مسلمان را از دیگر موضوعات طرح شده در مجموعه کیمیا خواند و اضافه کرد: کیمیا روایتی از تمامی زنان مومن، معتقد و مقاوم در کشور ماست. زنانی که بدون پشتوانه آنها نهال انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌نشست و رزمندگان غیور قادر به مقاومت هشت ساله در برابر دشمن نبودند.

معاون سیما کیمیا را نماینده نسلی از مردم غیور ایران دانست که منافع جمعی را بر منافع شخصی خود مقدم دانسته و آخرت‌گرایی، شهادت طلبی و ولایت پذیری را در زندگی خود به فعلیت رساندند وی تاکید کرد: وظیفه ماست که به سوالات و شبهات نسل تازه پاسخ داده و گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برای آنها روایت کنیم.

گفتنی است سریال کیمیا داستان پرفراز و نشیب زندگی یک زن ایرانی را در سه دوره تاریخی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی و زمان حال حاضر بود تصویر می‌کشد.

در این سریال تلاش می‌شود الگویی از بانوی مسلمان ایرانی ارائه دهد که در جریان حوادث بزرگ اجتماعی کشور تجارت گران سنگی کسب کرده است.

کیمیا، الگویی از نقش مهم و حیاتی زنان در استحکام خانواده و پشتیبانی از مردان در صحنه‌های اجتماعی
ارائه می‌کند.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.