طیف باند مخابراتی کره جنوبی ۴ برابر می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دولت کره جنوبی از تصویب طرحی خبر داده است که به سبب آن تا سال ۲۰۲۳ میلادی طیف باند مخابراتی رادیویی این کشور برای اوپراتورهای موبایلی چهار برابر می‌شود.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "وزارت علوم، ICT و طرح‌های آتی کره جنوبی" با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد که در نظر دارد پهنای باند ۱۱۹۰ مگاهرتزی در اختیار شرکت‌های مخابراتی خود قرار دهد و این در حالی است که اوپراتورهای موبایلی این کشور هم‌اکنون به پهنای باند ۳۹۰ مگاهرتزی دسترسی دارند.
 
این وزارتخانه به عنوان گام اول خود در این زمینه قصد دارد پهنای باند ۲۰ مگاهرتزی را در باند ۲٫۶ گیگاهرتزی در سال ۲۰۲۲ ارایه دهد و پس از آن در سال ۲۰۲۲ میلادی پهنای باند ۴۰ مگاهرتزی در باند ۲٫۵ گیگاهرتزی را در اختیار شرکت‌های مخابراتی بگذارد.
 
لازم به ذکر است که تا پایان اکتبر ۲۰۲۲ بیش از ۲۶٫۵ میلیون مشترک شبکه مخابراتی LTE در کشور کره جنوبی وجود داشت و مجموع مشترکان شبکه مخابراتی ۳G در آن نیز از ۱۹٫۷ میلیون نفر هم گذشت.
 
لازم به ذکر است که هم‌اکنون تنها ۸ میلیون نفر از ساکنان کره جنوبی از خدمات و امکانات نسل دوم شبکه‌های مخابراتی(۲G) بهره می‌برند و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است که شبکه‌های مخابراتی ۲G این کشور در آپریل آینده به طور کامل غیرفعال شوند تا خدمات پرسرعت‌تر و باکیفیت‌تری در اختیار مشترکان کره‌ای قرار گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.