ظاهرا به فکر ما هستند: ساخت فیلمی با بازی بازیگر اسکار گرفته نقش گاندی، در نقش بوعلی سینا آغاز شد+مشخصات فیلم و رزومه سازندگان‌اش

فیلمبرداری فیلم سینمایی «پزشک» با بازی بن کینگزلی در نقش «ابو علی سینا» در کشور آلمان آغاز شده است.

 

به گزارش سینما پرس، مسئولان سازنده فیلم سینمایی «پزشک» (The Physician) به تازگی اعلام کرده اند که از چند روز گذشته فیلمبرداری این پروژه در آلمان آغاز شده است و در ادامه نیز به کشور مغرب می رسد.

بن کینگزلی؛ بازیگر فیلم های سینمایی «خانه ای از شن و مه» (House of Sand and Fog)، «جزیره شاتر» (Shutter Island)، «فهرست شیندلر» (Schindler`s List) و «الیور توییست» (Oliver Twist) در فیلم سینمایی «پزشک» در نقش «ابو علی سینا»؛ دانشمند ایرانی ایفای نقش می کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسکرین دیلی، علاوه بر بن کینگزلی، بازیگران مطرح و برجسته دیگری مانند تام پاین، اولیویر مارتینز، اما ریگبی و استلان اسکارسگارد دیگر چهره های سینمایی هستند که برای بازی در فیلم سینمایی «پزشک» با مسئولان سازنده این پروژه قرارداد امضا کرده اند.

اولیویر مارتینز و استلان اسکارسگارد نیز در فیلم سینمایی «پزشک» به ترتیب در نقش های «شاه علاءالدوله» و «نخستین استاد راب کول» بازی می کنند.

همچنین مسئولان سازنده «پزشک» علاوه بر اعلام خبر آغاز فیلمبرداری این فیلم سینمایی، اظهار کرداند که فیلمبرای این پروژه تا ماه سپتامبر (اوایل پاییز) ادامه دارد.

فیلیپ استوئلزل؛ کارگردان آلمانی، ساخت «پزشک» را برعهده دارد و این فیلم سینمایی نیز براساس رمانی پرفروش نوشته نوح گردون ساخته می شود.

همچنین جن برگر فیلمنامه «پزشک» را می نویسد و این فیلم سینمایی داستان پزشکی به نام «راب کول» را به تصویر می کشد که برای پیدا کردن رابطه بین حقیقت علمی یک بیماری و شفادهندگان مذهبی و خرافاتی قرون وسطا تصمیم می گیرد در قرن ۱۱ میلادی در کل اروپا به مسافرت بپردازد.

شرکت های فیلمسازی «بتا سینما» و «اوفا سینما» نیز مسئولیت تهیه کنندگی و فروش حق امتیاز اکران بین المللی فیلم سینمایی «پزشک» را برعهده دارند.

ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا و ابن سینا و پور سینا در سال ۳۵۹ هجری شمسی در بخارا چشم به جهان گشود و در تاریخ ۲ تیر ۴۱۶ در همدان درگذشت.

ابن سینا مشهورترین و تاثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان جهان اسلام است که به ویژه به دلیل آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت دارد. وی نویسنده «کتاب شفا» یک دانشنامه علمی و فلسفی جامع است و «القانون فی الطب» یکی از معروف‌ترین آثار تاریخ پزشکی است.

وی ۴۵۰ کتاب در زمینه‌های گوناگون نوشته‌است که شمار زیادی از آن‌ها در مورد پزشکی و فلسفه است. جرج سارتن او را مشهورترین دانشمند سرزمین‌های اسلامی می‌داند که یکی از معروف‌ترین‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها و نژادها است.

بن کینگزلی که در آخرین پروژه خود در فیلم سینمایی «هوگو» (Hugo) ایفای نقش کرده بود، در حال حاضر با ایفای نقش در فیلم سینمایی «دیکتاتور» (The Dictator) به همراه ساشا بارون کوهن روی پرده سینماها رفته است.

همچنین کینگزلی پیش از این در سال ۱۹۸۳ میلادی برای بازی در فیلم سینمایی «گاندی» (Gandhi) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا و ابن سینا و پور سینا در سال ۳۵۹ هجری شمسی در بخارا چشم به جهان گشود و در تاریخ ۲ تیر ۴۱۶ در همدان درگذشت.

Tags:


کافه‌سینما-سینمای جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.