ظاهر شدن ادبیات خطرناک در سطح بین‌المللی با تشکیل شورای ائتلاف ملی سوریه

۲۸ آبان ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به رسمیت شناختن شورای ائتلاف ملی سوریه از سوی اتحادیه عرب و بعضی دیگر از کشورها نشان‌دهنده ظاهر شدن یک ادبیات خطرناک و چالشی در سطح بین‌المللی است.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه معارضین سوری با تشکیل شورای ائتلاف ملی به‌دنبال ایجاد یک دولت در تبعید می باشند، گفت: تشکیل شورای ائتلاف ملی سوریه به ریاست احمد معاذالخطیب که یکی از رهبران سلفی بوده نشان می‌دهد که معارضین به همراه متحدانشان کلیه معیارهای بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: تشکیل دولت در تبعید علیه کشوری که عضو رسمی سازمان ملل بوده با مقررات نظام جهانی مغایرت دارد و تشکیل شورای ائتلاف ملی که با حمایت آمریکا و غرب صورت گرفته نوعی هژمونی سیاسی در تعاملات بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.

هانی زاده در ادامه اظهار داشت: راه‌اندازی دولت در تبعید مبین این امر است  که مستکبران قصد دارند هر کشوری را که با سیاستهایشان هم‌سویی ندارد با انواع و اقسام ترفندها نابود کنند. 

وی با بیان اینکه به رسمیت شناختن شورای ائتلاف ملی سوریه از سوی اتحادیه عرب و بعضی دیگر از کشورها نشان‌دهنده ظاهر شدن یک ادبیات خطرناک و چالشی در سطح بین‌المللی است، تاکید کرد: جامعه جهانی باید در سیاست‌های خود بازنگری کند زیرا شناسایی این ائتلاف تروریستی نشانه حمایت آمریکا و غرب از گروه‌های تروریستی است. 

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: معارضین با تشکیل شورای ائتلاف ملی به‌دنبال بازسازی و سامان‌دهی نیروهای خود می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.