ظرفیت هارد‌دیسک کم است

جام جم آنلاین: تا چند سال پیش وقتی کاربران مبتدی می‌خواستند ظرفیت یک هارد‌دیسک را مورد سنجش قرار دهند با تعدادی سی‌دی یا دی‌وی‌دی قابل کپی در آنها این مقدار را تشخیص می‌دادند؛ اما این روزها آنقدر ظرفیت هارد‌دیسک‌ها افزایش یافته است که کسی به تمام‌شدن ظرفیت هارد فکر نمی‌کند، چه برسد به این‌که آن را با تعداد سی‌دی بسنجد!

با این حال کاربرانی هم وجود دارند که در عرض کمتر از یک ماه ظرفیت یک هارد یک ترابایتی را با انبوهی از نرم‌افزارها، فیلم‌ها و… اشغال کرده و با کمبود فضای خالی مواجه می‌شوند!

گاهی اوقات نیز کاربران حواسشان به این کمبود فضا نیست و در این شرایط است که ویندوز به‌طور خودکار پیغامی را مبنی بر کم‌بودن ظرفیت درایو مورد نظر به ‌نمایش درمی‌آورد.

نمایش این پیغام بسیار مفید است؛ اما در بسیاری از موارد نمایش این پیغام برای یک‌بار کافی است و دفعات بعدی که تکرار می‌شود موجب آزار کاربران می‌شود.

اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که ترجیح می‌دهید این پیغام را مشاهده نکنید و خودتان کنترل ظرفیت هارد‌دیسک را به عهده می‌گیرید، می‌توانید با استفاده از ترفند زیر نمایش این پیغام را غیرفعال کنید:

۱ ـ روی گوی استارت کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت regedit را وارد کنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود. (در ویندوز اکس‌پی ‌باید از ابزار Run کمک بگیرید)‌

۲ ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\

Windows\CurrentVersion\Policies\ Explorer

۳ ـ در ستون سمت چپ روی گزینه Explorer لیک راست کرده و از منوی New گزینه
DWORD (32bit) Value را انتخاب کنید.

۴ ـ نام NoLowDiskSpaceChecks را به گزینه جدید اختصاص دهید و پس از آن از سمت راست روی آن دوبار کلیک کنید.

۵ ـ در پنجره به‌نمایش درآمده مقدار کلید جدید را از صفر به یک تغییر دهید و با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کنید.

۶ ـ در نهایت رایانه را یک‌بار راه‌اندازی مجدد کنید و مطمئن باشید چنانچه تمام مراحل را بدرستی انجام داده باشید، هیچ‌گاه پیغام هشدار کمبود ظرفیت در درایوهای هارد‌دیسک را مشاهده نخواهید کرد. (جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.