ظرفیت‌های ایران و مصر بنیانی برای ثبات منطقه

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

صالحی در دیدار رئیس جدید دفتر حفاظت منافع مصر عنوان کرد

وزیر امور خارجه ایران ظرفیت‌های اقتصادی و زمینه‌های همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و مصر را بنیانی برای ثبات منطقه‌ خواند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «خالد عماره» رئیس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در ایران امروز (سه‌شنبه) با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به تقویت روابط و مناسبات دوجانبه و توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها تصریح کرد: ایران آمادگی دارد با توجه به تاریخ و تمدن مشترک دو ملت دستاوردهای خود را در حوزه‌های علمی و فناوری برای رشد و توسعه مصر به خدمت گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان حضور رئیس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در کشورمان را فرصت جدیدی برای توسعه مناسبات تهران و قاهره قلمداد کرد و افزود: وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، سیاحتی و زمینه‌های همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک فیمابین دو کشور می‌تواند بنیانی برای ثبات منطقه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی مشترک ایران و مصر باشد.

رئیس جدید دفتر حفاظت منافع مصر در کشورمان نیز در این دیدار ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایران و مصر از حوزه تمدنی عمیق برخوردارند و زمینه‌های فعالیت مشترک در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی با  دیدگاه‌های مشترک برای دو طرف وجود دارد.

وی گفت: مصر همواره از حقوق مسلم ایران در فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز دفاع کرده و با توجه به ظرفیت مشترک دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و تجاری برای توسعه مناسبات آمادگی داریم.

خالد عماره افزود: من به عنوان نماینده دولت و ملت مصر حامل پیام‌های مودت و توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و مصر از طرف وزیر امور خارجه کشورم هستم.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.