ظرفیت اسمی سدهای برق آبی افزایش یافت/ ورود ۱۵۰۰مگاوات تولید جدید به شبکه

محمدرضا رضازاده در گفتگو با مهر از بهره برداری ۶ واحد جدید نیروگاه برق آبی تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲ واحد نیروگاه سد گتوند به ظرفیت تولید برق ۵۰۰ مگاوات و ۴ واحد نیروگاه تلمبه ذخیره‌ ای سیاه بیشه به ظرفیت ۱۰۰۰مگاوات، تا پایان سال جاری وارد مدار شبکه برق کشور می شود.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: طبق سیاست وزارت نیرو در توسعه نیروگاه های برق آبی، تا پایان امسال باید ۱۵۰۰ مگاوات تولید جدید به ظرفیت نیروگاه های برق آبی کشور افزوده شود.

رضازاده به برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و افزود: ۴ واحد نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات تولید جدید را به ظرفیت شبکه خواهد افزود.

وی با بیان این مطلب که نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه در نوع خود اولین نیروگاه تلمبه ذخیره ای ایران تلقی می شود، ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت نیرو، تولید واحدهای این نیروگاه برق آبی تا پایان سال به صورت تدریجی وارد مدار می شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به ظرفیت اسمی ۹ هزار و ۲۴۶ مگاواتی نیروگاه های برقابی کشور، گفت: با این حال، از ابتدای امسال تاکنون از طریق نیروگاه های برق آبی ۶ هزار و ۵۲ گیگاوات ساعت برق تولید شده است.

رضازاده این مطلب را نیز افزود که تولید نیروگاه های برق آبی کشور در سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته به میزان ۵٫۴ درصد رشد یافته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.