ظرفیت افزایش ۵ برابری شرکت های بیمه

بینا- غدیر مهدوی رئیس پژوهشکده بیمه گفت: بازار بیمه ظرفیت رشد ۵ برابری شرکت های بیمه ای را دارد.
به گزارش بینا، غدیر مهدوی با اشاره به افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای، به موج اعلام کرد: بازار بیمه ایران بسیار بکر است و اشل اقتصاد ایران ظرفیت افزایش تقاضای شرکت بیمه ۵ برابری را هم دارد.
وی به ضریب نفوذ ۱٫۵ درصد ایران بیمه در اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ ما آن مقدار نیست که بگوئیم ظرفیت بازار بیمه پر شده است.
رئیس پژوهشکده بیمه اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه ۱٫۵ درصد نشان از آن دارد که ۱٫۵ درصد GNPسمت بیمه می آید درحالیکه متوسط دنیا ۷ درصد است؛ بنابراین تا ۵ برابر می تواند تعداد شرکتها افزایش پیدا کند.
وی ضمن بیان اینکه، متقاضی برای دریافت مجوز تاسیس شرکت بیمه به اندازه کافی وجود دارد، گفت: بیمه مرکزی هم اکنون شرایط را برای دریافت مجوز تاسیس شرکت بیمه سخت کرده و شرکت های بیمه ای باید به اندازه کافی پرسنل تحصیلکرده، اکچوئر و ارزیاب داشته باشند.
به گفته وی، “بیمه” دارای پیچیدگی های خاصی است و نیاز به دانش گسترده دارد.
رئیس پژوهشکده بیمه اظهار داشت: هر چقدر دانش و درک ما از فضای ریسک بیشتر شود تقاضا برای تاسیس شرکت بیشتر می شود.
وی همچنین در خصوص انتقاد برخی از شرکت های فعال بیمه ای به افزایش سرمایه شرکتها از سوی بیمه مرکزی ضمن انتقاد از شرکتهای بیمه ای گفت: متاسفانه شرکتها به اندازه کافی تلاش نمی کنند و انتقاد جدی به عملکرد آنها وجود دارد. تا زمانیکه شرکت ها به خوبی فعالیت نکنند، نباید انتظار محصول خوبی را هم داشته باشند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.