ظرفیت تولید نفت کشور کاهش نیافته است/ شرکت ملی نفت امسال ۱۰ میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی عرضه می‎کند

امسال مجوز انتشار ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان اوراق ریالی و ۱۰ میلیارد یورو اوراق ارزی داریم با توجه به شرایط کشور برنامه عرضه آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، احمد قلعه بانی در حاشیه کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره برداری در بخش نفت و گاز یکی از برنامه های شرکت ملی نفت در سال جاری را ساخت و بومی سازی تجهیزات موردنیاز صنعت در کشور اعلام کرد و افزود: هم اکنون قراردادهای بسیار خوبی با سازندگان داخلی برای ساخت دکل های حفاری و پمپ های موردنیاز صنعت داریم و برنامه ریزی کرده ایم امسال نهضت ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت را به اوج برسانیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با رد کاهش تولید نفت از میدان ها اعلام کرد: هم اکنون روزانه حدود ۴ میلیون بشکه نفت در کشور تولید می شود،ضمن آن که کاهش تولید در برخی از مقاطع به دلیل تعمیرات دوره ای بوده که معنی آن این است که ظرفیت تولید نفت کشور کاهش نداشته است.
معاون وزیر نفت درباره چگونگی حضور بخش خصوصی در صنعت نفت نیز گفت: در قانون برنامه پنجم، امکان حضور بخش خصوصی و غیر دولتی برای استخراج، توسعه و تولید بالادست صنعت نفت پیش بینی شده است و ما نیز در شرکت ملی نفت با توجه به ظرفیت های بالایی که بخش خصوصی دارد تلاش می کنیم از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
به گفته وی ایجاد کنسرسیوم های مشترک میان شرکت های خصوصی، دولتی و دانشگاه ها یکی از راه های جلب مشارکت بخش خصوصی در صنعت نفت است که این کار در چند مورد از جمله بحث ازدیاد برداشت انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت یکی از برنامه های امسال این شرکت را بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت اعلام کرد و افزود: قراردادهای بسیار خوبی با سازندگان داخلی برای ساخت دکل های حفاری و پمپ های مورد نیاز صنعت داریم./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.