ظرفیت دستگاه های کارتخوان و پایانه شعب پست بانک بالاتر از عملکرد فعلی است

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس هیات مدیره پست بانک گفت: ظرفیت دستگاه های کارتخوان و پایانه شعب پست بانک بالاتر از عملکرد فعلی آن بوده و دستگاه های PINPAD این بانک نقش یک دستگاه ATM کوچک را ایفا می کند.

فراهانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ظرفیت دستگاه های کارتخوان (POS) و پایانه شعب (PINPAD) پست بانک سیار بالاتر از عملکرد فعلی آن است.

وی ادامه داد: فناوری اطلاعات (IT) در سیستم بانکی دنیا و حتی کشورمان در آینده نزدیک جایگزین شعب و باجه ها خواهد شد و باید تلاش کنیم از ظرفیت های فناوری های نوین بانکی از جمله تلفنبانک ، موبایل بانک و SMS  بانک بیشتر استفاده کنیم.

وی زیر ساخت های فناوری اطلاعات، فراهم نمودن دسترسی عمومی، وجود نیروهای با تجربه، علاقمند با انگیزه، خلاق و با تعصب سازمانی را از دیگر ظرفیت های پست بانک برشمرد و عنوان کرد: میانگین سرانه کارت های اعتباری صادره نسبت به نیروی انسانی، تراکنش دستگاه های ATM، سرانه دستگاه های کارت خوان (Pos) و سرانه منابع نسبت به سیستم بانکی کشور پایین است در حالی که ظرفیت بالقوه سرانه منابع در پست بانک بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد است که در صورت تحقق فعالیتی ماندگاری را شاهد خواهیم بود.

فراهانی در پایان خاطر نشان کرد: خدمت رسانی پست بانک در روستاها و مناطق دور دست کشور فرصت طلایی است که خداوند نصیب کارکنان آن کرده و شاهد ارائه خدمات متنوع بانکی در دفاتر روستایی سبب رفع خستگی آنان می گردد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.