ظرفیت فرصت مطالعاتی دانشجویان اوایل سال آینده اعلام می‌شود/ اعتبار ۶ماهه دوم سال ۹۸ تامین نشد

رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر این‌که اعلام ظرفیت فرصت مطالعاتی دانشجویان اوایل سال ۹۹ تعیین می‌شود،‌گفت: در سال ۹۸ حدود ۱۲۵۰ دانشجو به فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور اعزام شدند.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تامین اعتبار فرصت مطالعاتی خارج از کشور دانشجویان دکتری در سال ۹۸ اظهار کرد: ظرفیت اعزام های قبل و ظرفیت شش ماهه اول سال ۹۸ در مجموع حدود ۶۰۰ نفر بود که حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان نیز از ظرفیت‌های سال گذشته هستند و به طور کلی تا پایان سال جاری ۱۲۵۰ دانشجو از فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور استفاده خواهند کرد.

صدیقی تاکید کرد: برنامه ما این بود که در سال ۹۸ تعداد ۱۸۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج اعزام شوند که متاسفانه برنامه محقق نشد و طبیعا در سال ۹۹ مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت اما با مدیریت منابعی که خواهیم داشت سعی می‌کنیم ضمن انجام وظایف خود در  سازمان، فرصت‌های مطالعاتی را نیز ادامه دهیم.

دکتر صدیقی با بیان این‌که ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی اول سال ۹۹ مشخص خواهد شد، افزود: از بانک مرکزی درخواست کرده بودیم که اعتبار جدید برای اعزام‌های جدید در اختیار وزارت علوم قرار دهد که متاسفانه اعتبار آن برای شش‌ماهه دوم سال‌جاری(۱۳۹۸) فراهم نشد.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: سال ۹۷ یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از این فرصت‌های خارجی و داخلی استفاده کردند. سهمیه این فرصت مطالعاتی در نیمه نخست ۹۸ و باقی‌مانده سال تحصیلی ۹۷ حدود ۸۰۰ نفر بود.

دکتر صدیقی با تاکید بر این‌که بودجه بورسیه دانشجویان در سال ۹۹ افزایش نیافت، گفت: بودجه این بخش برای سال آینده تغییر نکرده و همان بودجه سال ۹۸ است و در امسال نیز اعزامی به بورسیه نداشتیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.