ظرفیت فرودگاه کیش به ۱۲۰ پرواز در روز افزایش می یابد

۱۷اردیبهشت،

به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا، محمدباقر قاسم زاده افزود: طرح توسعه فرودگاه کیش دردو فاز تعریف شده است که فاز اول آن تا ۵۰ روز آینده و فاز دوم آن تا پایان تابستان سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی افزود: قراراست دراین طرح طول دو تسمه نقاله حمل بار از ۶۰ متر به ۱۲۰ متر افزایش یابد و ۸۰۰ مترمربع نیز به فضای سالن ترمینال ورودی افزوده شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش دربارهٔ آخرین روند اجرای طرح احداث ترمینال تازه در این فرودگاه که از حدود یک ماه پیش آغاز شده است، گفت: با تکمیل این پروژه، فرودگاه کیش از نظر استانداردهای جهانی دررده بالاتری قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: سرانه استاندارد فضای فرودگاهی در جهان برای هر مسافر ۱۸ تا ۲۲ مترمربع در پروازهای داخلی و ۲۵ تا ۳۲ متر در پروازهای خارجی است.

قاسم زاده ادامه داد: طرح ساخت و تجهیز برج مراقبت تازه نیز در دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این برج مراقبت در دو طبقه به ارتفاع ۳۵ متر مطابق با آخرین استانداردهای فرودگاهی و با موقعیت دیده بانی مناسب درحال ساخت است.

قاسم زاده افزود: سال قبل با افزایش ظرفیت سالن ترانزیت از ۴۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر، گسترش پارکینگ ها و توسعه دو هزار متری فضای ترمینالهای ورودی وخروجی شاهد تسهیل در ورود وخروج مسافران ودرنتیجه افزایش رضایت گردشگران وساکنان جزیره کیش از نحوه خدمات رسانی درفرودگاه بودیم.

مدیرکل فرودگاه کیش همچنین گفت: از اول فروردین سال جاری تاکنون ۳۷۸ هزار و ۴۱۳ نفر در این فرودگاه تردد کرده اند.

وی ادامه داد: براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه جزیره کیش درانجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد.

قاسم زاده دربارهٔ مبادی سفرهای هوایی به کیش تصریح کرد: هم اکنون ۱۶ شرکت هواپیمایی درجزیره کیش فعالیت می کنند و روزانه حدود ۶۰ پرواز ورودی و خروجی به ۱۵ شهر کشورمان انجام می گردد و برقراری خطوط تازه پروازی از شهرهای داخلی کشور به کیش درصورت تقاضای مسافران و تمایل شرکت های هواپیمایی امکان پذیر است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است. ک/۱

۲۰۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.