ظرفیت ناوگان هوایی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان حمید رضا پهلوانی در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به ایرلاین‌ها اظهار داشت: در حال حاضر تمهیداتی برای ارائه منابع صندوق توسعه ملی پیش بینی شده اما این موضوع در گرو تسهیل بهره برداری از منابع صندوق است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: فرایند دریافت تسهیلات به گونه ای خواهد بود که شرکت‌ها بتوانند از آن بهره برداری کنند و این موضوع از سوی بانک مرکزی تعریف می شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص نوسازی ناوگان بیان کرد: افزایش روند نوسازی هواپیما ، افزایش تعداد صندلی پروازی در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم در هفته های جاری شاهد افزایش تعداد صندلی های پروازی باشیم.

پهلوانی با بیان اینکه امیدواریم با نوسازی ناوگان بخشی از این فرآیند را تامین کنیم، افزود: به دلیل اینکه این اقدامات از سوی بخش خصوصی انجام می گیرد، رقم دقیقی از میزان نوسازی نداریم اما پیش بینی می شود ۲۰ درصد به تعداد صندلی های موجود ناوگان اضافه شود.

وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان منجر به کاهش سن ناوگان می شود و این موضوع در اولویت سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.

پهلوانی در خصوص رتبه بندی ایرلاین ها بیان کرد: رتبه بندی انجام شده و براساس آن شرکت‌های هواپیمایی می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند ضمن اینکه رتبه بندی ها به شرکت ها ابلاغ شده است.

وی درباره برنامه توسعه پروازی اظهار داشت: توافقنامه ای با کشور عمان داریم که بر اساس آن، فرکانس پروازی ۱۴ برای تعداد پروازها تعریف شده است که افزایش تعداد سفر تهران مسقط بستگی به میزان استقبال مسافران دارد.

پهلوانی افزود: هم اکنون شرکت عمان ایر اولین پرواز مستقیم از مسقط به تهران را انجام می دهد و در گذشته پروازهای هفتگی از شیراز به مسقط بوده اما این نخستین پرواز مستقیم از سوی عمان ایر به تهران است.

وی در خصوص ترافیک پروازی در زمان برگزاری اجلاس سران اظهار داشت: در فرودگاه مهرآباد یکسری برنامه های خاص را پیش بینی کردیم و محدودیت های ترافیکی را برای مهرآباد و امام خمینی (ره) در نظر گرفتیم که با همکاری تمامی دستگاهها تاخیرات پروازی نداشته و یا به حداقل رسید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد از پروازهای سران انجام گرفته است، گفت: تعدادی از وزارتخانه ها به صورت مستقیم با برگزاری اجلاس در ارتباط بودند و کمک زیادی به برگزاری هر چه بهتر اجلاس داشتند.

در ادامه مرتضی دهقان مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: حجم عظیمی از مهمانان اجلاس از جمله روسای جمهور، معاونان و وزرای امور خارجه از فرودگاه امام و با پروازهای برنامه ای انجام گرفت .

وی افزود: در حالت عادی ۱۰۰ تا ۱۲۰ پرواز از فرودگاه امام انجام می گیرد که در این ایام این پروازها به بیش از ۱۵۰ عدد رسید. که برنامه ریزی های خاصی را هم برای سرویس دهی به مهمانان در فرودگاه انجام دادیم تا با کمترین ایستایی از مسافران عادی جداسازی شوند.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد مقامات به کشورهایشان بازگشتند و مابقی هم در روزهای آینده به سمت کشورهایشان پرواز دارند.

دهقان با اشاره به هاب شدن فرودگاه امام خمینی (ره) در منطقه بیان کرد: توسعه فاز ۲ و ۳ فرودگاه در حال برنامه ریزی است و در حال حاضر هر شرکت هواپیمایی که درخواست افزایش پرواز و یا انجام پرواز به فرودگاه امام را داشته باشد، اجازه صادر می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.