ظرفیت پذیرش دانشجو در کنکور ۹۱ اعلام شد

‘ابراهیم خدایی’ روز سه شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۱ فردا ۱۱ مردادماه اعلام می شود که براساس آن ۴۵۰ هزار نفر از داوطلبان برای انتخاب رشته در دوره های روزانه مجاز شده اند درحالیکه ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره ها ۹۸ هزار و ۷۹۸ نفر تعیین شده است.

وی ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های شبانه کنکور امسال را ۲۶ هزار و ۱۳۸ نفر ذکر کرد و گفت: بیشترین ظرفیت پذیرش با ۲۹۷ هزار و ۵۷۶ نفر به دانشگاه پیام نور اختصاص دارد و ۱۱۳ هزار و ۸۱۹ نفر نیز در رشته های غیرانتفاعی پذیرفته خواهند شد.

به گفته خدایی در آزمون سراسری امسال تعداد ۲۸ هزار و ۷۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق)، چهار هزار و ۶۱۰ نفر در دوره های مجازی، هزار و ۹۲۰ نفر در دوره های نیمه حضوری، هزار و ۲۲۰ نفر در دوره های بین المللی و ۳۹۴ نفر نیز در مناطق محروم پذیرش می شوند.

وی درمورد ظرفیت پذیرش دانشجو به تفکیک مقاطع تحصیلی نیز گفت: در آزمون سراسری امسال تعداد ۴۹۰ هزار و ۸۰۴ ظرفیت پذیرش برای دوره های کارشناسی تعیین شده است و تعداد ۷۴ هزار و ۱۱۲ نفر در مقطع کاردانی، ۲۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، هفت هزار و ۵۷۰ نفر در دکتری و ۳۸ نفر در مقطع دکتری پیوسته پذیرفته خواهند شد.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: تقریبا تمام ۹۳۲ هزار داوطلب حاضر در جلسه کنکور امسال برای انتخاب رشته، مجاز شناخته شده اند که حدود ۴۵۰ هزار نفر آنها می توانند دوره های روزانه را انتخاب کنند و بقیه برای انتخاب رشته دیگر دوره ها مجاز هستند.

نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال از ساعت ۱۴ فردا ۱۱ مردادماه بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

انتخاب رشته داوطلبان مجاز نیز از ۱۷ تا ۲۳ مردادماه به صورت اینترنتی انجام می شود و نتایج نهایی آزمون سراسری نیز نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۴۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.