ظرفیت پوشش دهی ۲۰ هزار بیمار روزانه را دارند

فروردین ۱۴۰۳

برپایی بیمارستان های صحرایی که شامل بخش های کلینیکی، پارا کلینیکی و جراحی است دارای ظرفیت پوشش دهی حدود ۲۰ هزار نفر بیمار است.

 روح الله قائد امینی، معاون امداد ودرمان، بسیج جامعه پزشکی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بحث برنامه های برپایی بیمارستان ثابت و صحرایی را به تمامی استان ها ابلاغ کرده این.

وی با بیان اینکه، طرحی ۶ ماهه جهت احداث بیمارستان صحرایی در ۱۶ استان در دستور کار داریم افزود: از این میزان تاکنون موفق به برپایی ۵ بیمارستان صحرایی شده ایم.

قائد امینی، به ۱۱ استان جا مانده از راه اندازی بیمارستان صحرایی اضافه کرد و گفت: امیدواریم درهفته دفاع مقدس( شهریور ماه سال جاری) موفق به برپایی بیمارستان های صحرایی در استان های از جمله چهار محال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی و غربی، کرمان، کردستان شویم.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی از احداث ۲۰ بیمارستان ثابت در مناطق محروم و حاشیه ای کشور خبر داد: مقدر است این تعداد بیمارستان در مراکز استان های مختلف و مرزی کشور برپا شدند.

وی به برآورد هزینه بیمارستان های صحرایی را بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دانست و افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی به همراه نهادهای موثر در حوزه بهداشت و درمان همانند دانشگاه های علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد خمینی، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل بهزیستی و بهداری سپاه تامین این هزینه ها را متقبل شده اند.

قائد امینی به ظرفیت پوشش دهی حدود ۲۰ هزار نفر بیمار اشاره کرد و گفت: بیمارستان صحرایی شامل بخش های مختلفی اعم از خدمات کلینیکی، پارا کلینیکی، جراحی و بستری است.در هر بیمارستان صحرایی بین ۵۰ تا ۲۰۰ پرسنل ارائه خدمت می کند.

وی با بیان این مطلب فوق اظهار داشت: عمر کاری بیمارستان های صحرایی حدود ۱ هفته است که در طول این مدت که حداقل بین ۳۵۰ تا ۱۴۰۰ پزشک و پیراپزشک ارائه خدمت می پردازند.

شایان ذکر است: بنا به نقل از معاون امداد ودرمان، این بیمارستان ها صحرایی دارای، بیمارستان عقبه می باشند در صورت نیاز به خدمات فوق تخصصی به تهران ارجاع داده شدند که تمام خدمات به صورت رایگان ارائه می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.