ظریف: آماده تبادل زندانیان با آمریکا هستیم

وزیر خارجه کشورمان از آمادگی ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در گفت‌وگویی مجازی با فرید زکریا در شورای روابط خارجه در نیویورک اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی تبادل کامل زندانیان را با ایالات متحده دارد.

ظریف تصریح کرد: من پیشنهاد یک مبادله جهانی را داده بودم. ایرانیایی هستند که به دلیل جاسوسی نکردن برای آمریکا زندانی شده‌اند. ما حاضریم که تمام آن‌ها و کسانی که زندانی شده‌اند را مبادله کنیم.

همچنین وزیر خارجه کشورمان در خصوص مسئله نوید افکاری گفت: ما دستگاه قضایی مستقلی داریم و دولت در تصمیم‌گیری‌های دستگاه قضایی دخالت نمی‌کند. این شخص نه به خاطر شرکت در اعتراضات بلکه به دلیل انجام قتل اعدام شده است.

ظریف در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برجام همچنان زنده است. شورای امنیت نشان داد که برجام زنده است. شورای امنیت نشان داد که آمریکا در جهان منزوی شده است. دولت ترامپ از سیاست قدرت و قلدری برای نابودی توافق استفاده کرد، حال دولت بعدی می‌خواهد از زورگویی برای بازگشت به توافق استفاده کند. ما زیر بار زور نمی‌رویم.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص تحریم‌های اعمالی جدید گفت: این تحریم‌ها مسئله تازه‌ای نیستند و تاثیر مهمی بر روی ایران نخواهند گذاشت. آمریکا تمام فشاری که می‌توانست را علیه اعمال کرده است. آمریکا امیدوار بود که این فشارها مردم ما را به زانو دربیاورند اما این اتفاق نیفتاد. برای همین آن‌ها برجام را تضعیف و فشار حداکثری را اعمال کردند، برای همین قطعنامه‌ای را به شورای امنیت بردند و مکانیسم به اصلاح “بازگشت تحریم‌ها” را فعال کردند. آن‌ها شکست خوردند و حال می‌گویند هرکس که قطعنامه شورای امنیت را اجرا نکند، تنبیه می‌کنند. آمریکا تنها به این نوع دموکراسی جهانی باور دارد.

ظریف همچنین در خصوص ترور سردار سپهبد سلیمانی گفت: آمریکا اشتباهی بزرگی در ترور تروریستی شخصی انجام داد که دشمن شماره یک داعش بود. خیلی‌ها به دنبال انتقام مرگ سردار سلیمانی هستند. رئیس‌جمهور ترامپ دستور ترور یک قهرمان ملی برای ایران و قهرمانی منطقه‌ای را صادر کرد. من نمی‌خواهم تهدیدی کنم اما این مسئله بسته شده نیست.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.