ظریف: آمادگی ایران برای همکاری با الجزایر برای حل مسائل بین‌المللی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مواضع و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در خصوص بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، بر آمادگی متقابل کشورمان برای هم فکری و همکاری با الجزایر در خصوص مسائل مهم بین‌المللی و بویژه جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به الجزایر سفر کرده است، صبح روز پنج شنبه در الجزیره پایتخت این کشور با عبدالملک سلال نخست وزیر الجزایر دیدار کرد.
 
ظریف در این دیدار از دولت و مردم الجزایر به خاطر حسن میزبانی و برگزاری موفق نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد، همچنین اهتمام ویژه دولت و مردم این کشور و به خصوص رئیس جمهور الجزایر به خاطر تلاش‌های موثر در جهت حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه تقدیر و تشکر کرد.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به روابط بسیار خوب سیاسی فی‌مابین دو کشور گفت: الجزایر پیوسته بعنوان کشوری پیشگام در مبارزه با استعمار دارای روابط خوب با ایران و نقشی فعال در جنبش عدم تعهد بوده است.  

ظریف ابراز امیدواری کرد در آستانه پنجاهمین سالگرد روابط ایران و الجزایر، شاهد برگزاری هرچه موفق‌تر کمیسیون عالی مشترک دو کشور بریاست معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر الجزایر و آغاز تحرکی جدید در روند توسعه همه جانبه روابط باشیم و گام‌های موثری در این مسیر برداشته شود.  
 
وزیر امور خارجه با اشاره به شناخت نخست وزیر الجزایر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف، بر آمادگی همه جانبه کشورمان برای پیشبرد روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد.  

ظریف همچنین با اشاره به مواضع و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در خصوص بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، بر آمادگی متقابل کشورمان برای هم فکری و همکاری با الجزایر در خصوص مسائل مهم بین‌المللی و بویژه جهان اسلام تاکید کرد.  
 
نخست وزیر الجزایر در این دیدار با ابراز خرسندی از روند خوب و رو به رشد روابط فی‌مابین تهران و الجزیره بر اهتمام ویژه رئیس جمهور این کشور به روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.  
 
وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با ایران نداریم، ابراز امیدواری کرد با برگزاری کمسیون عالی مشترک شاهد جهش در سطح روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری باشیم.  
 
نخست وزیر الجزایر افزود: ما بر این بارویم که با سابقه خوب همکاری‌ها بین دو کشور باید در جهت توسعه و پیشرفت بیش از پیش روابط تلاش کنیم.  
 
سلال همچنین به نقش مهم و تاثیرگذار ایران در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: الجزایر در بسیاری از زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های مشترک دارد و می‌توانیم در راستای منافع و مصالح مشترک همفکری و همکاری داشته باشیم.  
 
نخست وزیر الجزایر همچنین با ابراز تاسف از بروز برخی فجایع و مشکلات در کشورهای اسلامی از جمله سوریه، بر موضع اصولی کشورش در خصوص عدم مداخله در امور داخلی کشور‌ها و ضرورت حل مسالمت آمیز اختلافات تاکید و ابراز امیدواری کرد این مسایل از راه‌های مسالمت آمیز و گفتگو حل و فصل شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.