ظریف: انقلاب نشان داد که قدرت‌های بزرگ صاحب اختیار ما نیستند

وزیر امور خارجه اظهار کرد: انقلاب اسلامی این واقعیت را به ما نشان داد که قدرت‌های بزرگ بین‌المللی صاحب اختیار ما نیستند و ما می‌توانیم در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف در سخنرانی خود در مراسم بزگرداشت بیستمین سالگرد تاسیس ایسنا با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: سلام ویژه دارم خدمت همه کسانی که در عرصه رسانه فعالیت و تلاش می‌کنند که صدای غرورآفرین ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: انقلاب اسلامی این واقعیت را به ما نشان داد که قدرت‌های بزرگ بین‌المللی صاحب اختیار ما نیستند و ما می‌توانیم در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم. قطعا این یکی از مهمترین میراث انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است. در واقع انقلاب به ما فهماند که اختیارمان دست خودمان است و قدرتی که توان اقتصادی و نظامی دارد یا دارای امپراطوری رسانه‌ای است، مالک و اختیاردار ما نیست.

ظریف با اشاره به نامه امام (ره) به گورباچف – رهبر وقت شوروی – گفت: در آن مقطع خیلی قبل‌تر از اینکه پرده‌های تصلب در عرصه بین‌المللی پاره شود، امام با اعتماد به نفس ویژه‌ای به کشوری که دارای توان و سلاح هسته‌ای و نظامی داشت پیامی داد که نشان‌دهنده اتمام یک دوره بود.

ادامه دارد…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.