ظریف: با اراده و چشم باز وارد مذاکرات شدیم

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: ایران با اراده و عزم جدی و با چشمان باز وارد مسیر مذاکرات شده است.

محمدجواد ظریف در بدو ورود به تهران در سخنانی در فرودگاه مهرآباد، با تشکر از نمایندگان مجلس و اعضای دولت و خانواده شهدای هسته‌ای که برای استقبال از وی به فرودگاه آمده بودند، گفت: همه ما وامدار شهدای کشورمان و مردم ایران هستیم و آنچه که این توفیق را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد، مقاومت مردم ایران و تحمل فشارها بود که به همه دنیا ثابت کرد که با ملت ایران جز با زبان احترام و عزت نمی‌توان سخن گفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه “امیدواریم طرف مقابل از این موضوع درس خود را گرفته باشند”، تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت، زیرا این فعالیت‌ها هیچ تهدیدی برای جهان نیست.

وی در عین حال گفت: امیدواریم همه با چشم باز و واقع‌بینی، روندی را که در پیش داریم ادامه دهند و اجازه دهند اعتماد از دست رفته بازسازی شود و آغازی باشد برای نوع نگاه مردم ایران به رویکردهای این کشورها. امیدواریم کاری که آغاز شده با جدیت پیگیری شود.

رییس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با ۱+۵ همچنین اظهار کرد: ایران با اراده و عزم جدی و با چشمان باز وارد این مسیر شده است، به تعامل سازنده و گفت‌وگو و منطق و ارائه مواضع منسجم و منطقی ایران اعتقاد داریم و آن را ادامه خواهیم داد. در عین حال بسیاره‌خواهی‌ها را نخواهیم پذیرفت و یقین داریم که آینده با این سیاست و روش به خوبی ساخته می‌شود.

ظریف در پایان، از مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی، مجلس و دولت برای اقدامات و حمایت‌هایشان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تشکر کرد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.