ظریف با بان‌کی‌مون دیدار کرد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، با بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی رسمی سازمان ملل متحد، محمدجواد ظریف و بان‌کی‌مون روز پنجشنبه، دربارهٔ “همکاری رو به رشد ایران با جامعه بین‌المللی” در موضوعات مختلف ضروری از جمله برنامه هسته‌یی ایران و نقشی که ایران می‌تواند در حل و فصل سیاسی بحران سوریه ایفا کند، رایزنی کردند.

دبیرکل سازمان ملل در این دیدار با استقبال از آزادی تعدادی از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران ایران که در زندان بسر می‌برند، از جمله نسرین ستوده، ابراز امیدواری کرد که دولت آقای روحانی به برداشتن گام‌ها برای محقق کردن وعده‌هایی که در انتخابات داده شده است، ادامه دهد.

ظریف در پایان این دیدار در گفت‌وگویی با خبرنگاران، این دیدار را مثبت و خوب ارزیابی کرد که در آن دو طرف دربارهٔ برنامه هسته‌یی تهران و سایر گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که وزیر امور خارجه ایران گفته است: در این دیدار دربارهٔ موضوعات مختلف مربوط به تمامی کشورها، از جمله ایران و سازمان ملل گفت‌وگو کردیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.