ظریف: برای روابط با آفریقا اهمیت بسیاری قایل هستیم

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران برای روابط با آفریقا به خصوص کشور گینه کوناکری اهمیت بسیاری قایل است.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ۹۲/۱۱/۰۹ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف این مطلب را در مراسم تقدیم رونوشت استوارنامه ˈبنگالی دیاخابیˈ سفیر تازه گینه کوناکری به وزیر امور خارجه ایران بیان کرد.

وی در این دیدار با اشاره به سابقه خوب روابط و مناسبات بین کوناکری و تهران خاطر نشان کرد که به روابط با آفریقا به خصوص کشور دوست و برادر گینه، اهمیت بسیاری قائل هستیم و بر نقش فعال گینه در سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا ارج می نهیم.

ظریف همکاری و رایزنی دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین المللی در راستای منافع دو کشور را ارزشمند و موثر دانست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور گینه کوناکری با برخورداری از منابع گسترده طبیعی ظرفیت بسیاری برای حضور و فعالیت بخش‌های مختلف و علاقه مند به خصوص بخش خصوصی ایران برای سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های عمرانی دارد.

وی با آرزوی موفقیت برای سفیر تازه گینه در جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد در دوران تازه، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

بنگالی دیاخابی سفیر تازه گینه کوناکری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در ایران بر توجه ویژه رییس جمهوری کشورش برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با ایران تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به سابقه خوب و دوستانه روابط طرفین همه توان خود را برای توسعه روابط بکار خواهیم گرفت و امیدواریم با حمایت و کمک دوستان ایرانی روند روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی همچنین رویکرد تازه و دیپلماسی فعال دولت تازه ایران و دستاوردهای کشورمان به خصوص در عرصه بین المللی، بخصوص توافق هسته‌ای را تمجید و تحسین کرد و برحمایت همه کشورهای مسلمان و مستقل از این رویکرد حق طلبانه در ارتقای مصالح و منافع ملی ایران تاکید کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.