ظریف بر ظرفیت‌های گسترده همکاری روابط ایران و اتحادیه اروپا تاکید کرد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدارهای جداگانه سفرای تازه و آکرودیته آلبانی و لتونی، با اشاره به رویکرد دولت تازه مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای خارجی، بر وجود زمینه‌های گسترده همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا از جمله کشورهای آلبانی و لتونی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سفرای تازه آلبانی، لتونی، فیجی و فیلیپین در ایران روز شنبه بطور جداگانه با وزیر امور خارجه ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظریف تقدیم کردند.

ظریف با اشاره به مشترکات و روابط دیرینه و دوستانه بین ایران و آلبانی، ابراز امیدواری کرد روابط تهران – تیرانا با بهره‌گیری از تجارب و تلاش‌های قبل تا کنون بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه بیش از پیش روابط دو و چند جانبه با کشور لتونی، بر نقش ضروری این کشور برای توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا بخصوص با توجه به ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا از سال آینده تاکید کرد.

ظریف همچنین در دیدارهای جداگانه سفیر تازه و آکرودیته فیجی و سفیر مقیم فیلیپین در تهران بر اهتمام دولت تازه کشورمان برای توسعه و گسترش روابط با کشورهای آسیایی تاکید کرد.

وی زمینه‌های همکاری ایران و این کشورها را در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و نیز گردشگری فراوان توصیف کرد.

گنس موچای، روبین نایر، آتیس آسیاتیس سفرای تازه و آکرودیته آلبانی، فیجی و لتونی و همچنین ادواردو مارتین منز سفیر تازه و مقیم فیلیپین در تهران نیز با ابراز خرسندی از دیدار و حضورشان در ایران، گزارشی از روند کنونی روابط ارایه کردند.

این سفیران تاکید کردند که تمامی توان خود را برای گسترش و توسعه بیش از پیش و همه‌جانبه روابط در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری به کار خواهند گرفت.

سفرای آلبانی و لتونی بر علاقه‌مندی کشورهای مختلف در اتحادیه اروپا برای توسعه و گسترش روابط با ایران در فضای تازه تاکید کردند و سفیر لتونی ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست آتی کشورش بر اتحادیه اروپا شاهد ارتقا و گسترش بیش از پیش این روابط در ابعاد دوجانبه و چند جانبه باشیم.

سفرای تازه فیجی و فیلیپین نیز بر وجود ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط بخصوص در عرصه‌های اقتصادی و نیز گردشگری بین ایران و با کشورهای خود تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند با پیگیری توافقات فیمابین شاهد جهشی قابل توجه در روابط موجود باشیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.