ظریف: ترامپ به ممانعت از فروش نفت ایران پایان دهد

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه “ایران نیازی به صدقه دادن رئیس جمهور آمریکا ندارد”، خواستار توقف تحریم های نفتی کشورمان شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی غنی است. ما احتیاجی به صدقه دادن از سوی دونالد ترامپ که مجبور است دستگاه های تنفس مصنوعی را از منابعی که خود تحریمشان کرده، تهیه کند نداریم.

وی ادامه داد: آنچه ما از او می خواهیم این است که دست از ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات ایران، خرید مایحتاج، دریافت‌ها و پرداخت‌های آن بردارد.

ظریف طی هفته‌های گذشته بارها خواستار پایان تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان شده و تاکید کرده است که این تحریم‌های ظالمانه علی رغم توانایی‌های پزشکی ایران، مانع از مقابله درست با شیوع  ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن در کشور شده است.

وزیر امورخارجه در همین راستا در نامه ای رسمی به دبیرکل سازمان ملل بر لزوم توقف این تحریم ها تاکید کرده و  به علاوه از سران سایر کشورها خواسته است تا به بی عملی در برابر این رویکرد غیر انسانی آمریکا پایان دهند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.