ظریف عازم وین شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز دوشنبه در رأس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان عازم وین شد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز دوشنبه در رأس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان عازم وین شد .
         
وزیر امور خارجه کشورمان و گروه مذاکره کننده هسته‌ای قرار است در دومین نشست گفتگوهای هسته‌ای در چارچوب گفتگوهای جامع هسته‌ای کشورمان با گروه ۱+۵ شرکت کند.

گفتنی است؛ دومین دور از مذاکرات ایران و ۱+۵ در گام نهایی از فردا در وین آغاز خواهد شد و تا روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین؛ “ظریف” امشب پس از ورود به وین در ضیافت شام با کاترین اشتون شرکت خواهد کرد و ادامه مذاکرات در سطح معاونین خواهد بود که از سوی ایران “سیدعباس عراقچی” معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و از سوی کشورهای ۱+۵ نیز “هلگا اشمید” معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سرپرستی مذاکرات را به عهده دارند.

اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان را “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه، “سیدعباس عراقچی” معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، “مجید تخت روانچی” معاون اروپا و آمریکا، “حمید بعیدی‌نژاد” مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه و “امیری و رحیمیان” از مدیران و کارشناسان انرژی اتمی تشکیل می‌دهند .
 
وزیر امور خارجه کشورمان درباره این دور از مذاکرات گفت: طبیعی است که مذاکرات هرچه جلوتر برود دقیق‌تر، ریزتر و دشوارتر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه انتظار توافق در این دوره از مذاکرات را نداریم و بعید است ضرورتی برای حضور وزیران خارجه کشورهای ۱+۵ وجود داشته باشد گفت: ما در رابطه با چند موضوع توافق کرده‌ایم که یکی از آنها ابعاد برنامه هسته‌ای ایران از جمله غنی سازی و آب سنگین است و همچنین در خصوص همکاری‌های بین‌المللی در حوزه هسته‌ای که تعهد کشورهای ۱+۵ مطابق با معاهده NPT و موضوع رفع تحریم‌ها گفتگو خواهیم کرد.
 
ظریف خاطرنشان کرد: سطح مذاکرات مثل دور قبلی است یعنی هدایت مذاکرات توسط بنده و خانم اشتون خواهد بود اما اصل مذاکرات توسط معاونان سیاسی ۱+۵ و معاونان وزارت خارجه ایران انجام می شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.