ظریف وارد مسکو شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در راس هیاتی برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی خزر وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ظریف در بدو ورود به فرودگاه وونکوای مسکو مورد استقبال رسمی مقام های وزارت امور خارجه روسیه، سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه و مسوولان نهادهای ایرانی مستقر در مسکو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر دو روزه خود به مسکو قرار است فردا سه شنبه دیدار دوجانبه ای با سرگی لاوروف همتای روس خود در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر داشته باشد.

تبادل نظر در خصوص همکاری های دوجانبه، مسایل مرتبط با پهنه آبی خزر و تحولات جاری در سطح منطقه ای و بین المللی از جمله محورهای دوجانبه دیدار ظریف و لاوروف در مسکو می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین قرار است فردا در اقامتگاه سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه با ایرانیان مقیم این کشور دیدار کند.

کنفرانس خبری مشترک با سرگی لاوروف از دیگر برنامه های سفر دو روزه کاری وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو اعلام شده است.

نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر متشکل از ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان قرار است فردا (سه شنبه) در مسکو برگزار شود و دستورکار این نشست بررسی پیش نویس بیانیه چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر است که قرار است شهریور ماه در آستاراخان روسیه برگزار شود.

نشست مقدماتی و کارشناسی ۵ کشور ساحلی امروز (دوشنبه) در محل ساختمان مرکز تجارت جهانی در مسکو برگزار شد و ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ریاست هیات ایرانی در این نشست را برعهده داشت.

این دومین سفر ظریف به مسکو در طی تصدی این سمت است. اولین سفر ظریف به روسیه اواخر سال گذشته صورت گرفت.

اروپام/۵۱۸ ** ۱۵۹۷

انتهای پیام /*


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.