ظریف و لاوروف در مسکو رایزنی کردند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
دکتر محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه روزسه شنبه موضوعات مختلف دو جانبه، منطقه ای و بین المللی را مورد گفت و گو و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا وزیران خارجه ایران و روسیه صبح روز سه شنبه و پیش از آغاز به کار اجلاس وزرای خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر در مسکو دیدار و طی آن موضوعات مختلف دو جانبه و منطقه ای و بین المللی مورد گفت وگو قرار دادند.

دراین دیدار دو طرف نسبت به ضرورت تداوم رایزنی در طیف وسیعی از موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله امنیت منطقه ای و تروریسم تاکید کردند.

ظریف و لاوروف در مذاکرات خود بر موضوعات دو جانبه از جمله همکاری ها در حوزه خزر و موضوع تدوین رژیم حقوقی دریای خزر و افزایش ارتباط و همکاری مجالس دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و روسیه همچنین پیگیری چگونگی اجرا و پیشرفت توافقات صورت گرفته در مذاکرات سال قبل روسای جمهور در بیشکک (در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای)، دیدار آتی حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور دو کشور در اجلاس سیکا در شانگهای چین را گام موثر دیگری در حوزه همکاری های تهران و مسکو ارزیابی کردند.

ظریف و لاوروف در این مذاکرات دربارهٔ تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله اوضاع سوریه با توجه به در پیش بودن انتخابات تبادل نظر کردند.

مذاکرات جاری هسته ای ایران و گروه ۱+۵ نیز در این دیدار مورد گفت وگو قرار گرفت و دو طرف نسبت به دستیابی به راه حل جامع در زمان بندی پیش بینی شده ابراز امیدواری کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر وارد مسکو شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.