ظریف: کشورها برای مقابله با تفکر تروریسم و افراطی گری اقدام کنند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وزیر امور خارجه گفت: آینده نگری ایجاب می کند همه کشورها در یک جبهه منطقه ای و بین المللی برای مقابله با تفکر تروریسم و افراطی گری اقدام کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ظریف شامگاه چهارشنبه در دیدار با ˈمحمد حماد لحامˈ رییس مجلس مردمی سوریه با بیان این مطلب ، اظهار داشت : روابط ایران و سوریه در حوزه های مختلف سیاسی و پارلمانی دارای اهمیت است.

ظریف با تقدیم دعوتنامه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان برای حضور رییس مجلس سوریه در نشست روسای پارلمان های عضو سازمان همکاری اسلامی بر ظرفیت موجود در حوزه روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

وزیر امورخارجه بر ضرورت تلاش جمعی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد و با قربانی دانستن سوریه در این زمینه افزود: این تفکر شوم منحصر به سوریه نمی باشد و درحال حاضر از عراق و لبنان قربانی می گیرد.

ظریف بر اعتقاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه سرنوشت سوریه تنها از سوی مردم این کشور و از طریق صندوق رای تعیین خواهد شد، یادآور شد: کشورهای دیگر تنها باید برای رسیدن به این شرایط کمک کنند و هرگونه دخالت خارجی آتش درگیری را برخواهد افروخت.

محمد حماد لحام رییس مجلس سوریه نیز در این دیدار با تشکر از دعوت رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس روسای پارلمانی عضو سازمان همکاری های اسلامی ، از حمایت و پشتیبانی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه در شرایط سخت کنونی این کشور که مورد هجوم افراط گرایی و فتنه مذهبی قرار دارد، قدردانی کرد.

وی به نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و حضور ایران در اجلاس ژنو۲ را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.