ظهور بارقه‌های امید برای بهبود شرایط بازار

اگر چه گروهی از فعالان بازار کامپیوتر ،همچنان از نامساعد بودن شرایط بازار و کاهش شدید تقاضا و البته موجودی کالاها گله‌مندند، اما گروه دیگری بر این باروند که اوضاع به این شکلی که تصور می‌شود نامساعد نیست و بازار در حال تطبیق خود با شرایط موجود است.
 
به گزارش دنیای اقتصاد به گفته مرتضی امامی،یکی از فعالان بازار کامپیوتر در پاساژ رضا، اگرچه طی ماه‌های قبل بازار روزگار بسیار بدی داشت، اما خوشبختانه در سال جدید بازار توانسته است خود را با شرایط تطبیق دهد و تا حدودی میزان تقاضا هم در بازار افزایش یافته است.به گفته وی، کسبه بازار هم با توجه به این موضوع که به فروش رساندن کالا‌ها و خطر کردن در این فضا ،بهتر است تا انبار کردن کالاها اقدام به فروش آنها کرده‌اند.
سالاریان، یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر نیز می‌گوید، تا پیش از این، یعنی حدود دو ماه قبل،کسبه به احتکار کالاها به امید گران تر شدن آنها روی آورده بودند که این کار برای یک کالای تکنولوژیک که مدام با عرضه مدل‌های جدیدتر مواجه است کاری غیر منطقی و خنده‌دار است. ولی به هر حال در یک برهه زمانی شرایط بازار اقتضا می‌کرد تا گروه بزرگی از فعالان بازار این کار را انجام دهند و از عرضه کالا به بازار خودداری کنند، اما اینک فروشندگان به این نتیجه رسیده‌اند که این اقدام به ضرر آنها است و باعث می‌شود بازار اندک مشتریان خود را از دست بدهد. آنها می‌گویند، عرضه مدل‌های جدید و البته گران قیمت باعث شده است تا این تغییرات در بازار ایجاد شود.
به گفته مومنی، یکی دیگر از کسبه بازار کامپیوتر، عرضه کالاهای جدید با قیمت‌های گران اگر چه چندان صرفه‌ای برای واردکنندگانشان نداشت؛ اما باعث نجات بازار شد، چرا که ورود این کالاها باعث شد تا گروهی از فروشندگان به خود آیند و بفهمند که با ورود مدل‌های جدید، دیگر مدل‌های قدیمی جایگاهی در بازار نخواهند داشت و باید این کالاها به بازار تزریق شوند. از سوی دیگر خریداران هم به حیات دوباره بازار ایمان آوردند.این فعال بازار می‌گوید، با توجه به تزریق کالاها به بازار ،هر چند با قیمتی بالاتر از عرف بازار، میزان مراجعه و تقاضا هم در بازار افزایش یافته است .فعالان بازار پیش‌بینی کردند طی هفته‌های آینده بازار دستخوش تغییرات بیشتری خواهد شد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.