عابدینی برنز گرفت/رهبری شگفتی ساز شد

۱۳خردادماه،

در اولین روز مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا که در شانگهای چین در حال برگزاری است یک مدال برای ورزشکارشمشیرباز کشورمان مسجعل شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر صبح امروز  آغازو وورزشکار المپیکی کشورمان کسب  به مدال برنز  قهرمانی آسیا دست یافت .

مجتبی عابدیی در گروه مقدماتی ، شمشیربازانی از کشور چین تایپه،چین واسترالیا را برد وبا واگذاری تنها یک مسابقه به جدول اصلی مسابقات راه پیدا کرد.

در دور اول  جدول حذفی شمشیرباز استرالیا را مغلوب کرد ودر مرحله بعدی شمشیرباز هنگ کنگی را شکست داد  عابدینی برای ورود به جمع ۸ شمشیرباز برتر آسیا دیگر نماینده  هنگ کنگی را شکست داد درمقابل محمد رهبری نماینده شایسته کشورمان پیروز شد و به جمع چهار نفر برتر آسیا راه یافت و کسب مدال برنز این مسابقات را  برای خود مسجعل کرد.

 وی برای راهیابی به فینال مقابل شمشیرباز کره ای نتیجه را واگذار  وگردن آویز برنز را از آن خود کرد.

محمد فتوحی دیگر نماینده کشورمان در همین اسلحه  ورزشکارانی از تایلند،هنگ کنک،چین تایپه،استرالیا وکویت را شکست داد و با ۵ برد  به جدول اصلی راه پیدا کرد وبه سبب ۵ برد شدن مرحله مقماتی در دور اول جدول حذفی با قرعه استراحت رو به رو شد .  وی در مرحله بعد در بازی با محمد رهبری نتیجه را واگذار کرد   و از راهیابی به مراحل بالاتر باز ماند.

علی پاکدامن در مرحله مقدماتی شمشیربازانی از ژاپن،فیلیپین،هنگ کنک مالزی  و ازبکستان را شکست داد وبه سبب ۵ برده بودن ، در دور اول  جدول اصلی  استراحت خورد ودر  مرحله  بعدی نتیجه بازی را ۱۵ بر۱۳ به ژاپن واگذار کرد  واز   راه یابی به جمع ۱۶ نفر برتر آسیا مرحله بازماند.

محمد رهبری آخرین نماینده ایران در اسلحه سابر در مرحله مقدماتی شمشیربازانی از کشورهای سنگاپور،فیلیپین ،چین تایپه .برونئی را شکست داد  ومانند دیگر نمایندگان کشورمان بازیها را در جدول حذفی  با قرعه استراحت آغاز کرد وبرای ورود به ۱۶ نفر برتر آسیا محمد فتوحی را برد وبا توجه به اینکه برای اولین بار با تیم ملی بزرگسالان  به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شد شگفتی   مسابقات را رقم زد ونفر سوم جایزه برگ جهان در سال ۲۰۲۴ از کره را ۱۵بر۱۳شکست داد  وبه جمع ۸ نفر برتر آسیا راه یافت،رهبری در مرحله بعدی بازی را به مجتبی عابدینی واگذار کرد تا از کسب مدال محروم شود .

لازم به ذکر است، مسابقات  شمشیربازی قهرمانی آسیا در شانگها ی چین با حضور۵۵ شمشیرباز از ۲۳ کشور آسیایی از امروز در بخش انفرادی سابرآغاز شد.

از نکات جالب این رقابتها   در ۸ نفر برتر مسابقات ۳ کرهای ،۲ ایرانی،۱ چینی،۱ هنگ کنگی و یک ویتنامی حضور داشتند که ۳ کره ای و۱ ایرانی صاحب مدال شدند. همچنین عدم کسب مدال چینیها در این رقابتها سبب تعجب همگان شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.