عاداتی که شما را زودتر پیر می کند

پیری یکی از مواردی است که هیچ انسانی دوست ندارد به آن برسد و برای این آرزو هر کاری می کنند غافل از اینکه می توان با انجام ندادن برخی از عادت های بد جلوی پیری زودرس را گرفت.

به گزارش بی باک به نقل از زلال نیوز ، جوان ماندن و یا حتی حفظ کردن احساس جوانی در چهره و ظاهر، یکی از اولویت های تمام مردم در جوامع مختلف است و به همین دلیل این روزها استفاده از لوازم آرایشی ضدپیری و مکمل هایی که بتوانند پروسه پیری را به تاخیر بیندازند، بازار داغی پیدا کرده است.

با این حال بسیاری از ما اغلب غافل هستیم که برخی از عادات بد و مضر در زندگی باعث می شوند که فرآیند پیری و سالخوردگی در بدنمان زودتر آغاز شده و سریع تر پیشرفت کند. بنابراین شناخت این عادات مضر تا پیش از اینکه غیرقابل کنترل شوند و ایجاد تغییر در آنها می تواند زمان فرارسیدن سال های پیری را به میزان قابل توجهی به تاخیر بیندازد.

در ادامه به بررسی برخی از عادات بد می پردازیم که می توانند شما را زودتر از ان چه که باید پیر کند و اگر ای مشکلات در شما نیز وجود دارد بهتر است که هرچه سریع تر آن ها را رفع کنید.

 اکثر مردم تصور می کنند برای جوان ماندن باید احساس جوانی کرد که یکی از علامت های این احساس داشتن استرس و هیجان زیادی است. درحالی که این یک باور اشتباه است واسترس و هیجان زیادی چه مثبت و چه منفی می تواند عوارض جدی و خطرناکی برای کارایی ذهنی انسان داشته باشد و موجب بروز ناتوانی های ذهنی و ادراکی شود.

بنابراین درهر سنی که هستند بسیار مهم است که فاکتورهای استرس را در زندگی خود را شناسایی کرده و با کمک تکنیک های مختلف مثل یوگا و مراقبه، آنها را برطرف کنید به این ترتیب ذهنی سالم تر و جوان تر خواهید داشت.

عادت بد دیگر نامنظم بودن ساعات خواب بویژه در سنین پایین تر است. خواب کافی و منظم توان بدنی شما را بهبود می بخشد و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند به این ترتیب سال های بیشتری طعم شیرین جوانی و شادابی را تجربه خواهید کرد.

سیگار نیز عادت بسیار مضر دیگری است که به تخریب و پیری سریع تر اعضای مختلف بدن کمک می کند. بعلاوه سیگار با آزادسازی آنزیم های خاص و مضر در بدن میزان کشسانی پوست را کاهش داده و چین و چروک های عمیق و زشتی را در پوست صورت پدیدار می کند.

هرچند لاغر ماندن رویای بسیاری از مردم است اما دنبال کردن رژیم های سخت و خشن تغذیه ای اصلا ایده خوبی نیست. این رژیم ها بدن را از ریز مغذی ها و املاح حیاتی محروم می کنند و می توانند تهدیدی جدی برای سلامت کل بدن باشند. بعلاوه کاهش ناگهانی و زیاد وزن، چروک های پوستی را افزایش می دهد. هرچند کاهش وزن همزمان با بالا رفتن سن ضروری است. اما توصیه می شود که این اقدام تدریجی و به آرامی صورت گیرد.

آخرین و البته یکی از مهم ترین عادات بد زندگی انسان مدرن که پیری را جلو می اندازد بی تحرکی و نشستن زیاد است درحالی که یک زندگی فعال و متعادل و شاد باعث می شود که در بیشتر سال های عمر خود احساس جوانی کرده و جوان بمانید.

ممتازنیوز


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.