عارفی خبر داد:بررسی نقاط ضعف و قوت طرح انتزاع در کمیسیون مشترک

۷ شهریور – ۱۲:۴۱:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نایب رئیس کمیسیون مشترک طرح انتزاع مجلس از نهایی شدن طرح انتزاع در این کمیسیون خبر داد و گفت: در جلساتی که با اعضای کمیسیون مشترک طرح انتزاع داشته‌ایم، نقاط قوت و ضعف این طرح بررسی شده و به زودی و برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس می‌‌آید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، فرج الله عارفی افزود: تشکیل این کمیسیون موجب تمرکز تصمیم گیری ها و کارشناسی شدن مسایل می شود.
نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به تصویب جزئیات طرح انتزاع در کمیسیون کشاورزی، مخالفت هایی با واگذاری بانک کشاورزی به وزارت جهاد از سوی برخی نمایندگان و کارشناسان ابراز شده که در جلسه ای که با بانک کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی خواهیم داشت این موضوع بررسی شده و پس از کارهای کارشناسی برای اجرا به تصویب خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل کمیسیون مشترک، تدوین بهتر طرح انتزاع بوده است، اظهارداشت: با تدوین طرح انتزاع اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد دیگر نیازی به ارائه لایحه شرح وظایف وزارتخانه‌های ادغامی نیست.
این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: کمیسیون مشترک طرح انتزاع نشست‌های کارشناسی با مرکز پژوهش‌های مجلس داشته و با فعالان بخش کشاورزی هم برای بررسی بیشتر موضوع جلسه خواهد داشت.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون مشترک طرح انتزاع با بیان اینکه تمام نقاط قوت و ضعف طرح بررسی شده و سپس به صحن مجلس می‌آید، افزود: پس از برگزاری جلسه با فعالان بخش کشاورزی نشست مشترک با فعالان بخش صنعت و تجارت و همچنین فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از برگزاری جلساتی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت نیروی انسانی رئیس جمهوری در کمیسوین مشترک طرح انتزاع خبر داد.
نایب رئیس کمیسوین مشترک طرح انتزاع مجلس در پایان گرانی‌های اخیر برخی کالاهای ضروری از جمله مرغ را ناشی از ناهماهنگی میان وزارتخانه‌های اقتصادی دولت دانست و یادآور شد: با تدوین کارشناسی و تصویب طرح مذکور این ناهماهنگی‌ها برطرف خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۸۱۲۴۱۳۱۸۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.