عارف از اصلاح طلبان دلخور است؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به احتمال حضور عارف در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: افرادی که قصد حضور در انتخابات داشته باشند، نمی توانند عضو نهاد اجماع ساز شوند.

جواد امام در گفت و گو با ایسنا، درباره اخباری مبنی بر دلخوری محمدرضا عارف از اصلاح طلبان و نهاد اجماع ساز و احتمال حضور مستقل در انتخابات، اظهار کرد: من چنین برداشتی از اظهارات اخیر عارف ندارم. باید این نکته را در نظر گرفت اصلاح طلبانی که قصد کاندیداتوری داشته باشند، بدون پشتوانه و نظر نهاد اجماع ساز کار سختی پیش رو دارند. آنها یا باید مستقل در انتخابات شرکت کنند یا پشتیبانی جریان های دیگر را با خود داشته باشند.

وی ادامه داد: کاندیدایی نمی‌تواند اعلام کند که من  اصلاح طلب هستم، اما با جبهه اصلاح طلبان و سی و یک حزب اصلاح طلب خداحافظی کرده و با آنها کاری ندارم. عارف هم چنین حرفی نزده است. او سه دوره  ریاست شورای عالی را  داشته است و بعید می دانم چنین دیدگاهی داشته باشد.

امام خاطرنشان کرد: عارف اگر بنای حضور در انتخابات داشته باشد، نمی‌تواند ریاست نهاد اجماع ساز را عهده دار شود، زیرا  در آیین نامه نهاد اجماع ساز تصریح شده  است کسانی که بخواهند کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای شهر، خبرگان و ریاست جمهوری شوند، باید از شورا خارج شوند. در مجموع من برداشت دلخوری  عارف از نهاد اجماع ساز را ندارم.

وی در پایان گفت: آیین نامه و اساسنامه نهاد اجماع ساز نهایی شده و انتخاب نهایی هیات رییسه و کمیته ها هم انجام شده است و بعد از نهایی شدن هیات رییسه کمیته ها، در روزهای پیش رو به بحث انتخابات ورود می کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.